تصدیگری برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و رسانه‌ای به بانوان واگذار می‌شود

عبیدالله رستمی گفت: اداره‌کل ارشاد اسلامی کردستان آمادگی دارد تا تصدیگری فعالیت‌های قرآنی، هنری، فرهنگی و رسانه‌ای و حتی برگزاری جشنواره‌ها را به بانوان واگذار کند

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبیدالله رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار اظهار کرد: تا زمانیکه نگاه مردسالارانه در جامعه باشد نباید منتظر اتفاق کلانی بود و تا زمانیکه شرایط برابر برای بانوان قائل نباشیم و از توانمندی بانوان در تمام سطوح استفاده نکنیم، کاری از پیش نخواهیم برد.

 

 

وی بیان کرد: تجربه ثابت کرده هر کاری که به بانوان سپرده می‌شود با بهره‌وری بالا انجام می‌شود.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان خاطر نشان کرد: همه ما دوست داریم در دانشگاهها و مدارج علمی موفقیت زنان و دختران را ببینیم و زمانی نگاه ما می‌تواند اثرگذار باشد که شرایط موجود در استان را بتوانیم تغییر دهیم و کاستی‌های موجود در نگاه به زنان را کاهش دهیم.

 

 

رستمی اعلام کرد: در حوزه زنان سرپرست خانوار که به دلایل فوت، طلاق و اعتیاد وقوع یافته نگاه به کار بانوان نباید با تغییر باشد.

 

 

وی با اعلام اینکه ما پرورده مادرانیم و با تربیت این مادران جامعه پرورش یافته است، افزود: باید نگاهمان به بانوان محترم و ارتقا یافته باشد.

 

 

وی با اشاره به تلاش زنان حوزه رسانه در معرفی توانمندی زنان سرپرست خانوار گفت: این مهم نشان می‌دهد زنان ما در همه عرصه‌ها دلسوزانه فعالیت می‌کنند و این مهم از برکات مادران است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: جامعه ما باید بخشندگی را از مادران بیاموزد و قطعا در  فرهنگ و ادبیات ما جایگاه ویژه‌ای برای بانوان وجود دارد که باید تقویت شود‌.

 

 

رستمی از زنان بعنوان سرمایه‌های اجتماعی نام برد و گفت: ارشاد اسلامی کردستان آمادگی دارد تا تصدیگری فعالیت‌های قرآنی، هنری، فرهنگی و رسانه‌ای و حتی برگزاری جشنواره‌ها را به بانوان واگذار کند.

 

 

وی اذعان کرد: در حوزه کتاب بویژه کتاب کودکان و نوجوانان حمایت‌هایی انجام شده که بخش عظیمی از این تالیفات از سوی بانوان بوده است.

 

 

وی اضافه کرد: باید زنانی که روی پای خود می‌ایستند و کیان خانواده را حفظ می‌کنند باید بتوانند در شرایط برابر با مردان کار کنند.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان عنوان کرد: نگاه خوبی در جامعه ما نسبت به بانوان وجود دارد و باید این نگاه به یک نگاه عمومی فرهنگی تبدیل شود.

کد خبر 1075639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha