۲۴ درصد بانوان فراگیر مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در کردستان را بانوان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان گفت: ۲۴ درصد از بانوانی که آموزش مهارت‌های فنی حرفه‌ای می‌بینند جزء زنان سرپرست خانوار هستند و این آموزش‌ها براساس نیازسنجی و نیاز بازار ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، سیدجمیل احمدی مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمندسازی زنان و سرپرست خانواده که در سنندج برگزار شد، با اشاره به نقش مادر و زن در خانواده اظهار کرد: اگر به درستی به نقش زن در خانواده توجه شود، آینده خانواده تضمین می‌شود.

 

وی با بیان اینکه نقش مادر در خانواده مثل ستون است، افزود: این ستون از شکنندگی خانواده و جلوگیری می‌کند و مانع ورود خانواده به اسیب‌های اجتماعی می‌شود.

 

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان خاطر نشان کرد: امروز در جامعه ما مهارت به انسان پیوند و منزلت می‌بخشد و کسی که مهارت داشته باشد جایگاه و منزلت اجتماعی دارد.

 

احمدی بیان کرد: 70 درصد توسعه اقتصادی در کشورهای توسعه یافته همچون سوئیس بر مدار آموزش استوار است و باید علاوه بر آموزش سخت‌افزاری و کارگاهی جنبه آموزش نرم نیز که به مهارت‌هایی همچون مهارت زندگی بستگی دارد، توجه شود.

 

وی یکی از ویژگی‌هایی که مهارت‌آموزی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای را برای افراد ایجاد می‌کند را فرصت‌آفرینی کارآفرینی دانست و بیان کرد: فرصت‌آفرینی و فرصت‌سازی از خروجی‌های ارائه آموزش‌های مهارتی است که توسعه این دست آموزش‌ها امری ضروری است.

 

مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان کردستان افزود: الگوهای موفق در این راستا باید معرفی و بانک‌ کارآفرینان برای معرفی به جامعه باید تشکیل شود.

 

احمدی تصریح کرد: آموزش‌های مهارتی موجب می‌شود جسم و ذهن افراد به صورت همزمان درگیر شده از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری کند.

 

وی با بیان اینکه آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای و مهارتی اعتماد را در افراد ارتقاء می‌بخشد، اذعان کرد: بازگشت به زندان زندانیان که این آموزش‌ها را فراگرفته و برای خود بعد از رهایی کسب و کار راه‌اندازی کرده‌اند تقریبا صفر است.

 

احمدی خاطر نشان کرد: اگر می‌خواهیم افراد در جامعه ما به جایگاه اصلی خود در حوزه توانمندسازی برسند ارتقا وزن اجتماعی مهارت باید در برنامه مد نظر قرار بگیرد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش فنی و حرفه‌ای 50 درصد از آموز‌ش‌های مربوط به بانوان است، خاطر نشان کرد: 24 درصد از بانوانی که آموزش می‌بینند جزء زنان سرپرست خانوار هستند و این آموزش‌ها براساس نیازسنجی و نیاز بازار ارائه می‌شود و به سرعت در حال گسترش است.

کد خبر 1075648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha