رسانه‌ها توانمندی زنان را به جامعه معرفی کنند

لیلا آژیر گفت: رسانه‌ها باید واقعیت زن را به جامعه نشان دهند و توانمندی زنان را به جامعه معرفی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، لیلا آژیر مدیرکل امور بانوان و خانواده در کردستان در نشست تخصصی ارتقاء فرهنگ توانمندسازی زنان سرپرست خانواده اظهار کرد: هر جا که از پیوست فرهنگی استفاده نکرده‌ایم از کارها عقب مانده‌ایم و باید دانست که زیر ساخت‌ها و پیوست‌های فرهنگی برای پیشبرد فعالیت‌ها مهم است.

 

وی با اعلام اینکه در گذشته زن سرپرست خانوار پتانسیلی برای خانواده و محله بود و از او بعنوان شیرزن نام برده می‌شد، افزود: امروز این نگاه وجود ندارد و نگاه تحقیرآمیز به زنان سرپرست خانوار دیده می‌شود.

 

وی بیان کرد: امروز رسانه‌های غربی از زن بعنوان ابزار نام می‌برد در حالیکه باید این دیدگاه تغییر کند و اجازه نداد در جامعه اسلامی ما نوع نگاه رسانه غربی به زنان در جامعه ما گسترش یابد.

 

مدیرکل امور بانوان استانداری کردستان از رسانه‌ها درخواست کرد که واقعیت زن را به جامعه نشان دهد و توانمندی زنان را به جامعه معرفی کند.

 

آژیر اتصال زنان کارآفرین و مهارت دیده به بازار کار را لازمه کمک به این بانوان دانست و اعلام کرد: از سال ۹۴ معاونت امور زنان و خانواده وزارت کشور فعال شده و باهمکاری بسیاری از ارگان‌ها طرح‌های گسترده‌ای در استان برای توانمندی زنان انجام شده است.

 

وی گفت: فرهنگ ایرانی، اسلامی و فرهنگ کوردواری را باید در جامعه ترویج داد و ارزش کار که در دین مبین اسلام علاوه بر جنبه مادی، جنبه معنوی ارزشمندی دارد، تقویت شود.

 

وی اضافه کرد: ۱۰ دفتر تسهیل‌گری در ۱۰ محله استان در حال فعالیت هستند و برای توانمندسازی زنان خانوار تلاش می‌کنند که باید این دفاتر بیشتر مورد توجه قرار گیرند‌.

کد خبر 1075655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha