همت شهرداری تبریز در مرمت چهار مکان تاریخی شهر

شهردار تبریز گفت: برای مرمت و ساماندهی مقبره‌الشعرا، ربع رشیدی، برج خلعت پوشان و مقبره دو کمال بیش از ۲۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

«ایرج شهین باهر» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز با اشاره به اقدامات شهرداری برای مرمت و ساماندهی مکان‌های تاریخی این شهر، گفت: در این راستا ۲۴۰ میلیارد ریال برای مرمت و ساماندهی چهار مکان تاریخی تبریز هزینه شد.

شهردار کلانشهر تبریز خاطرنشان کرد: این میزان اعتبار برای مرمت و ساماندهی مقبره‌الشعرا، ربع رشیدی، برج خلعت پوشان و مقبره دو کمال هزینه شده است.

وی ادامه داد: در دوره اخیر مدیریت شهری، شهرداری نه تنها پروژه‌های مربوط به خود بلکه بسیاری از پروژه‌های دستگاه‌های دولتی از جمله مرمت و ساماندهی اماکن تاریخی را نیز به صورت نیابتی اجرا کرده است.

شهردار تبریز گفت: بسیاری از پروژه‌های دیگر ارتباطی به شهرداری نداشت، اما مدیریت شهری به لحاظ ضرورت و مطالبه و انتظار شهروندان در این موضوع ورود و هزینه کرده است.

شهین باهر، ادامه داد: با وجود بحران‌های اقتصادی، اعمال تحریم‌ها، شیوع کرونا و تمامی مشکلات و تنگناهایی که در چهار سال اخیر وجود داشت در دوره فعلی پروژه‌های متعددی نیز اجرا و به صورت مستمر افتتاح شد.

وی یادآوری کرد: توجه به آثار تاریخی و اماکن قدیمی تبریز و هزینه کرد در این اماکن اگرچه در وظیفه ذاتی و جزو مسئولیت های شهرداری تبریز نبوده اما با توجه به مطالبه شهروندان، شهرداری به این حوزه نیز ورود کرد.

کد خبر 1076003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha