اهدای ۱۴ سری جهیزیه به زوج های جوان در تبریز

مرکز نیکوکاری شهید مهدی باکری تبریز با کمک خیرین ۱۴ سری جهیزیه کامل به نیت چهارده معصوم(ع) تهیه و به زوج های جوان اهدا کرد.

«یونس فاتح» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز از اهدای ۱۴سری جهیزیه کامل به نیت ۱۴ معصوم(ع) با حضور نماینده ولی فقیه در استان و خیرین خبر داد.

مدیر مرکز نیکوکاری شهید مهدی باکری تبریز گفت: خداوند ازدواج را وسیله آرامش آدمی قرار داده، کسانی در همین نزدیکی ما هستند که به سختی گذران زندگی می کنند ولی ازدواج امر الهیست،کمک به ازدواج این زوج ها و حفظ آبروی این خانواده های آبرومند طبق فرمایش پیامبر عظیم الشان اسلام رحمت حق را در بر دارد و ثواب هزار شهید برایش مى‏ نویسند و براى هر گامى که برمى‏ دارد، ثواب یک پیغمبر دارد و براى هر کلمه‏ اى که جهت اصلاح طرفین بگوید، ثواب عبادت یک سال مى‏ برد و به خانه خود باز نمى‏ گردد، مگر اینکه آمرزیده شده است.

فاتح با بیان اینکه در دین اسلام همواره بر تشکیل خانواده تاکید شده است، افزود: به همت خیرین و فعالان مرکز نیکوکاری، ۱۴ سری جهیزیه شامل اقلام ضروری زندگی از جمله یخچال،فرش، جارو برقی، اجاق گاز،بخاری،سماور و مایحتاج مورد نیازبرای تشکیل یک خانواده مستقل تهیه و به نوعروسان اهدا گردید.

وی عنوان کرد: تاکنون ۱۱۰ سری جهیزیه با کمک خیرین و مرکز نیکوکاری در شش نوبت تهیه و اهدا شده و قرار بر ادامه تامین اساسی کالاهای ضروری زندگی نیز است.

فاتح احیاء و تقویت فرهنگ دینی ازدواج و بسترسازی برای تسهیل روند تشکیل خانواده با الگوهای اسلامی و ایرانی در خانواده‌های تحت حمایت، توسعه و ترویج ازداوج آسان،کمک به زوج‌هایی که دارای مشکلات اقتصادی  و مالی هستند را از جمله اهداف این مرکز نام برد و افزود: این مرکزدر طول سال و به مناسبت‌های مختلف همیشه طرح اهدای جهیزیه را در برنامه‌های خود قرار داده است.

مدیر مرکز نیکوکاری شهید مهدی باکری تبریز در پایان ضمن تجلیل و قدردانی صمیمانه ازخدمات و مشارکت‌های خیرین، فعالان مرکز نیکوکاری که این امور مهم با مشارکت آنان میسر می شود، خاطرنشان کرد: تهیه جهیزیه و وسایل زندگی کار آسانی نیست و برای همین لازم است همه اقشار جامعه برای این کار خیر به میدان بیایند و بدانیم طبق آیات قرآن اگر کسی در این زمینه قدم بردارد، در سودآورترین فضا سرمایه‌گذاری کرده است.

کد خبر 1076126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha