افزایش ابتلا به کرونا در کودکان/ آمار روزانه در گیلان از مرز ۱۰۰ نفر گذشت

دهنادی مقدم با بیان اینکه آمار روزانه کرونا مثبت‌ها در گیلان از مرز ۱۰۰ نفر هم گذشته است گفت: در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کرونا در بین کودکان هستیم بنابراین خانواده‌ها باید بیشتر مراقب کودکان خود باشند

:به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «انوش دهنادی مقدم» امروز (جمعه 25 تیر) در برنامه گفت‌وگوی خبری اظهار داشت: بر اساس آمارهای دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیماران بد حال کرونایی هم در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی و بیمارستان‌های گیلان بیشتر شده‌اند و با مرگ دست و پنچه نرم می‌کنند.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان آخرین اطلاعات و آمارها از تعداد مبتلایان و بستری شدگان کرونا در استان را تشریح کرد و بیان داشت:‌ هم‌اکنون 540 بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند که از این تعداد 125 بیمار جدید و 80 بیمار هم بدحالند. 

 

دهنادی مقدم بیشترین افزایش تعداد بیماران کرونایی را در شهرهای رشت، رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستانه‌اشرفیه، انزلی و آستارا اعلام کرد و یادآور شد: مهم‌ترین علت افزایش آمار تعداد مبتلایان به کرونا در شهرهای گیلان که از 200 نفر به بیش از 500 بیمار بستری در دو هفته اخیر رسیده مسافرت‌های زیاد به استان و عدم رعایت پروتکل‌ها است.

 

وی با تاکید بر اینکه میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در سطح استان گیلان در حال حاضر به کمتر از 50 درصد کاهش پیدا کرده است ابراز داشت: در نوع جهش یافته دلتا کرونا هر فرد مبتلا در شرایط بدون ماسک به راحتی چهار یا پنج فرد دیگر را آلوده می‌کند در حالی که در ویروس اولیه این میزان سرایت حدود دو نفر بود.

 

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان از افزایش تعداد موارد ابتلا به کرونا در بین کودکان خبر داد و با بیان اینکه باید مراقبت از کودکان و سالمندان به شکل ویژه انجام شود اضافه کرد: علائم ابتلا به کرونا در این سنین بیشتر شبیه سرماخوردگی، گلودرد، سردرد، آبریزش بینی و تب است.

 

دهنادی مقدم مؤثرترین راه مقابله با کرونا را پیشگیری دانست و ضمن درخواست از همه مردم برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی خاطرنشان کرد: عدم مسافرت، عدم مسافرت پذیری به ویژه در مناطق مرزی مانند آستارا، رعایت فاصله‌گذاری حداقل دو متر و استفاده از ماسک در همه مکان‌ها برخی از این دستورالعمل‌های مهم محسوب می‌شود.


 

کد خبر 1076176

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha