۱۹ بقعه متبرکه خراسان جنوبی میزبان برگزاری مراسم شهادت امام محمدباقر(ع)

حجت الاسلام رحیمی از برگزاری مراسم شهادت پنجمین پیشوای شیعیان امام محمدباقر(ع) با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز بقعه متبرکه خراسان جنوبی خبر داد.

حجت الاسلام «حسین رحیمی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: به دلیل شیوع ویروس کرونا در پیک پنجم مقرر شده است که مراسم شهادت امام محمدباقر (ع) در فضای باز بقاع متبرکه خراسان جنوبی برگزار شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با بیان اینکه مراسم شهادت امام محمدباقر(ع) در 19 بقعه متبرکه استان برگزار می شود، افزود: در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی این مراسم در فضای باز برگزار خواهد شد و در سایر شهرستان ها نیز به صورت و حضوری و یا در فضای مجازی اجرا می شود.

 

وی در ادامه بیان کرد: برنامه های شهادت امام محمدباقر(علیه السلام) در بقاع متبرکه شامل تلاوت قرآن کریم، سخنرانی و مداحی است و بر روی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی بسیار تاکید شده است.

 

حجت الاسلام رحیمی با اشاره به توزیع غذای گرم در شب شهادت امام محمدباقر(ع) گفت: از محل موقوفات و با کمک خیرین مقرر شده است 700 پُرس غذای گرم بین عزاداران و عاشقان امام محمدباقر(ع) توزیع شود.

 

معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی در پایان بیان کرد: مراسم شهادت پنجمین پیشوای شیعیان امام محمدباقر(ع) در آستان مقدس امام زادگان باقریه(ع) بیرجند نیز به صورت محوری برگزار خواهد شد.

کد خبر 1076209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha