افتتاح ۱۴ کیلومتر از باند دوم جاده بیرجند-قاین تا شهریورماه

فرهادی از افتتاح ۱۴ کیلومتر از جاده بیرجند-قاین، تا شهریور ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «محمد فرهادی» امروز (۲۶ تیر) در نشست خبری با موضوع پروژه های عمرانی در حوزه راه و مسکن استان اظهار کرد: ۲ کریدور اصلی جنوب به شمال و شرق به غرب از استان خراسان جنوبی عبور می‌کند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی در ادامه با بیان اینکه دوبانده کردن جاده قاین - بیرجند از سال ۱۳۸۹ آغاز شده است، گفت: تاکنون ۷۰ کیلومتر از طول این مسیر دوبانده شده و ۳۰ کیلیومتر دیگر باقی مانده است.

 

وی با اشاره به هزینه های بسیار سنگین راهسازی، افزود: تلاش می شود با جذب اعتبار ۱۴ کیلومتر از عملیات دوبانده سازی محور بیرجند - قاین تا پایان شهریور ماه امسال و مابقی که دارای پیشرفت فیزیکی ۴۵ درصدی است تا سال آینده تکمیل شود.

 

فرهادی درخصوص محور بیرجند- نهبندان عنوان کرد: با افزایش حجم کار در این محور، طی یک و نیم سال گذشته، تحولات چشمگیری در این حوزه رخ داده و تا شهریور ماه، پروژه دو بانده سازی محور بیرجند- سربیشه تکمیل می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی افزود: در حال حاضر چهار پیمانکار برای اصلاح و روکش محور نهبندان- بیرجند مشغول به کار هستند.

 

فرهادی با اشاره به مسدود بودن محور شهداد – نهبندان در استان کرمان که سال ۹۸ در اثر سیل تخریب شده بود، تصریح کرد: با توجه به کمبود اعتبار تاکنون اتفاق خاصی برای بازسازی این محور رقم نخورده است.

 

وی با اشاره به سیر صعودی تصادف در راه‌های روستایی استان، گفت: ایمن نبودن راه‌ها خیلی تاثیرگذار نیست بلکه فرهنگ رانندگی و سرعت زیاد از جمله دلایل افزایش تصادفات است. ضمن اینکه در اغلب محورهای استان که دوبانده شده، تصادفات خیلی کاهش نداشته و فقط نوع تصادفات از رخ به رخ، به انحراف به چپ و خروج از محور تغییر پیدا کرده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی تأکید کرد: اگر دولت برای بهسازی محورهای مواصلاتی هزینه می کند، صرفاً به جهت ارتقاء سطح ایمنی و آسایش مردم است و این مهم محقق نمی شود، مگر این که فرهنگ رانندگی رعایت شود.

 

فرهادی در ادامه محور بیرجند- طبس را نیز یکی از محورهای پرتردد استان برشمرد و گفت: بر اساس پیگیری های صورت گرفته توسط شخص استاندار، مدیرکل راه و شهرسازی و نمایندگان دو حوزه انتخابیه، این محور کمیسیون ماده ۲۳ را اخذ نموده و ردیف بودجه گرفته است.

 

وی اظهار امیدواری کرد این پروژه هر چه سریعتر شروع شود و مشکلات موجود در این محور پرتردد را برطرف کند.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی با اشاره به اینکه براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ بیش از ۸۸ هزار واحد مسکونی در هزار و ۷۵۰ آبادی استان داریم، گفت: در حال حاضر ۵۲.۱ درصد خانه‌های روستایی استان مقاوم‌سازی شده است.

 

فرهادی افزود: تاکنون ۴۶ هزار و ۲۷۲ واحد مسکونی روستایی در خراسان جنوبی مقاوم‌سازی شده که از این تعداد ۱۶ هزار واحد مسکونی قبل از سال ۸۴ و ۳۰ هزار واحد بعد از سال ۸۴ مقاوم‌سازی شده است.

 

وی با بیان اینکه از سال ۸۹ عملیات اجرایی ساخت ۱۱ هزار واحد مسکونی در خراسان‌ جنوبی آغاز شده است، ادامه‌ داد: در این راستا ۵۰۰ میلیارد تومان در قالب تسهیلات و ۳۰۵ میلیارد تومان نیز کمک بلاعوض به افراد متقاضی واجد شرایط پرداخت شده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی خاطر نشان کرد: تاکنون از این تعداد هشت هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری رسیده است.

 

به گفته وی؛ با توجه به این که تسهیلات مسکن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان است، تعداد چهار هزار و ۵۰۰ فقره تسهیلات نیز برای استان پیش‌بینی شده که تاکنون تعداد هزار و ۴۰۰ فقره با کارمزد پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ساله ابلاغ شده است.

 

فرهادی درخصوص اقدامات انجام شده در طرح اقدام ملی مسکن بیان داشت: سهمیه خراسان‌ جنوبی از مجموع ۴۰۰ هزار واحد طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۴۵۰ واحد مسکونی بوده که از این تعداد هزار و ۶۰۷ واحد برای شهرهای زیر ۱۰۰ هزار و هزار و ۳۸۳ واحد نیز برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان‌ جنوبی ادامه داد: پروژه های طرح اقدام ملی در تمامی شهرهای استان با روند قابل قبولی در حال اجراست. تنها در شهر بیرجند و به جهت اختلاف نظر اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری در روند صدور پروانه ساختمانی، کار به کندی پیش می رود که این موضوع از طریق معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال پیگیری است.

 

 

 

کد خبر 1076244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha