مسابقه نقاشی «من حجاب را دوست دارم» در عجب‌شیر برگزار می شود

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب‌شیر، از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع حجاب و عفاف در این شهرستان خبر داد.

«فرهاد جبارپور» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، از برگزاری مسابقه نقاشی ویژه کودکان و نوجوانان با موضوع حجاب در عجب شیر خبر داد و گفت: این مسابقه در راستای برگزاری 21 تیر ماه و روز ملی عفاف و حجاب در رده سنی 7 تا 14 سال برگزار می شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب‌شیر، افزود۲۱ تیر ماه سال ۱۳۴۱ مردم مشهد در اعتراض به کشف حجاب اجباری از طرف حکومت پهلوی در مسجد گوهرشاد تجمع کردند که با حضور قوای نظامی این تحصن به شدت سرکوب و بیش از ۱۶۰۰ نفر کشته و زخمی شدند که در راستای بزرگداشت این اقدام خودجوش مردم در تقویم جمهوری اسلامی این  روز را روز عفاف و حجاب نامگذاری کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقه نقاشی حجاب و عفاف با عنوان «من حجاب را دوست دارم» به همت اداره فرهنگ و ارشاد و با مدیریت اجتماعی سپاه ناحیه عجب شیر و بسیج هنرمندان  برگزار می شود تا در راستای درک بهتر و تبیین این هنجارو  ارزش اجتماعی، انسانی و مذهبی گامی برداشته شود.

وی ادامه داد: آثار ارسالی در قالب نقاشی‌ باید در کاغذ A۴ و با مداد رنگی باشد و علاقه‌مندان باید آثار خود را حداکثر تا 14 مرداد ماه از طریق واتساپ  و سوش به شماره 09148902920 ارسال کنند.

جبارپور تاکید کرد: شرکت کنندگان باید هنگام ار سال آثار، مشخصات فردی و شماره تلفن تماس خود را درج کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجبشیر یادآور شد: در پایان از برندگان آثار برتر با اهدای جوایز تجلیل خواهد شد.

 

کد خبر 1076363

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha