وجود ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان کرمانشاه

بیوس گفت: هم اکنون ۷۷۰ هزار بیمه شده اصلی و تبعی در استان تحت پوشش تامین اجتماعی است که = نسبت به سال گذشته تغییر چندانی نداشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه ، ایمان بیوس در نشست خبری که برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۲۵۰ هزار بیمه شده اصلی و ۳۷۵۰  هزار  بیمه بیکاری دریافت و  ۵۸ هزار نفر نیز در استان از تامین اجتماعی مستمری می‌گیرند.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه  افزود: در اسفندماه سال گذشته دفترچه های کاغذی حذف و یک میلیون و ۲۰۰ هزار بار مراجعه به تامین اجتماعی استان در سال را کاهش خواهد داد.

 

وی  تصریح کرد:از مرداد ماه سال گذشته طرح متناسب سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مهمترین برنامه های این سازمان و یک طرح ملی است انجام شده و   با اجرای این طرح حقوق بازنشستگان بین ۵۰تا ۱۰۰درصد افزایش  و این افزایش دریافتی بازنشستگان به سابقه، میزان دریافتی آنها در دوران خدمت و حتی تاریخ بازنشستگی هم بستگی دارد.

 

بیوس ابراز کرد:  بسیار از خدمات این سازمان به صورت غیر حضور ارائه می شود  و در این راستا طرح ۳۰،۷۰ در تامین اجتماعی استارت خورد که در قالب آن ۳۰ خدمت تامین اجتماعی غیرحضوری شده و از ۷۰ میلیون مراجعه در سال به مراکز تامین اجتماعی کشور می‌کاهد.

 

وی اظهار کرد:در سال گذشته ۱۸ هزار قرارداد جدید بیمه خصوصا در زمینه بیمه اختیاری و مشاغل آزاد در استان داشتیم که چون افراد تحت پوشش آنها زیاد نبود، تاثیر چشمگیری در جمعیت تحت پوشش نداشته و  همچنین انجام ۷۲ هزار مورد بازرسی از کارگاه‌های سطح استان  انجام شده است.

 

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه بابیان اینکه در سال گذشته پنج هزار مستمری بگیر اضافه شده است، افزود: سال گذشته ۱۳۳۰ مورد کمک هزینه ازدواج به ارزش سه میلیارد تومان، ۱۳۹۱ مورد کمک هزینه مراسم ترحیم به ارزش دو میلیارد تومان، ۲۴۰۰ مورد کمک هزینه بارداری به ارزش شش میلیارد تومان، ۹۶۵۰ مورد هزینه استراحت پزشکی با رقم ۱۶ میلیارد تومان پرداخت شده است.

 

بیوس در پایان اذعان کرد:پرداخت حق بیمه دوران سربازی را منجر به افزایش سوابق بیمه‌ای بیمه‌شدگان می شود و  این حق بیمه معادل هفت درصد دستمزد و بیمه شدگان می توانند در ۱۲ قسط و  با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی تامین اجتماعی و  به نشانی eservices.tamin.ir پرداخت کنند.

 

 

کد خبر 1076428

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha