ضرورت آشنایی نسل جوان با فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی

به گفته فقهی‌ زاده، هدف معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، زمینه‌ سازی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با معرفت‌های ناب و آنچه که در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما ریشه دارد، است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین اختتامیه جشنواره فرهنگی و قرآنی رمضان 1400 در زنجان اظهار کرد: آن چیزی که در قرآن مزمت شده حیات دنیایی نیست بلکه زندگی پست و ناچیز دنیایی است که مورد مزمت قرار گرفته است.

 

عبدالهادی فقهی زاده با بیان اینکه زندگی دنیا یکی از بزرگ‌ترین نعمت‌های الهی و پلی برای رسیدن به بهشت برین برای خداجویان است، گفت: این فرهنگ است که می‌تواند بین انسان و آسمان، انسان و شایستگی و دیگرخواهی و خیرخواهی برای یکدیگر رابطه برقرار کند.

 

به گفته وی، در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عمده‌ترین وظیفه‌ای که دنبال می‌کنیم جریان‌سازی‌های فکری و فرهنگی صحیح است و هدف ما زمینه‌سازی برای آشنایی نسل جوان و نوجوان با معرفت‌های ناب و آنچه که در فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی ما ریشه دارد، است.

 

در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان به اجرای 200 برنامه در قالب جشنواره قرآنی رمضان 140 اشار کرد و گفت: فرهنگ اسلامی صرفا منحصر به برنامه‌های دینی و مذهبی نبوده و با در نظر گرفتن ظرافت‌ها و الزامات خاصی شامل همه برنامه‌های فرهنگی و هنری می‌شود.

 

محمدربیع احمدخانی افزود: با وجود اینکه ترویج ارزش‌های فرهنگی وظیفه شرعی است و مومنان ملکف به اجرای آن هستند اما تردیدی وجود ندارد که نهادهای فرهنگی جامعه نیز در این میان وظیفه در ترویج و تبلیغ دین اسلام به عهده دارند.

 

وی با بیان اینکه طراحی اولین جشنواره بهار قرآن یکی از موفق‌ترین برنامه‌های اداره کل بوده است که در ایام ماه رمضان در دو بخش دلنوشته ادبی  به زبان ترکی و فارسی، موضوعات قرآن و عترت و تقویت فرهنگ رمضان اجرا شد، گفت: در مراسم اختتامیه این جشنواره ۱۴۸ اثر فاخر به دبیرخانه ارسال شده که به گواه هیات داران از سطح کیفی بالایی برخوردار بودند.

 

این مسئول با بیان اینکه علاوه بر منتخبان جشنواره، ۱۰ نفر از پیشکسوتان و فعالان قرآنی به پاس سال‌ها تلاش در ترویج فرهنگ قرآنی مورد تجلیل قرار می‌گیرند، تصریح کرد: این جشنواره نوآورانه بخشی از اقدامات این اداره کل در سال ۱۴۰۰ است که با هدف ارتقای شاخص‌های فرهنگی و هنری برگزار شده است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی زنجان خاطرنشان کرد: علاوه بر این جشنواره نمایش‌های خیابانی و صحنه‌ای غواصان دریادل و خط‌شکنان استان زنجان و جایزه دوسالانه غزل حسین منزوی نیز از برنامه‌های امسال این اداره بود.

 

کد خبر 1076606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha