اقدامات ساختگی آل خلیفه برای حل بحران حقوقی در بحرین

مرکز توانبخشی قربانیان شکنجه لبنان «خیام» بر نقض حقوق سیاسی و حقوق بشر در بحرین تاکید و اعلام کرد: باید نهاد قضایی مستقل و شفاف باشد و راه حل این مشکل با اصلاح شرایط حقوقی در بحرین امکان پذیراست.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از منامه پست، مرکز توانبخشی قربانیان شکنجه لبنان «خیام» با همکاری «مجمع حقوق بشر بحرین» نشستی را با عنوان «نقض حقوق سیاسی» در حاشیه چهل و هفتمین جلسه شورای حقوق بشر در ژنو برگزار کرد.

 

«باقر درویش» رئیس مجمع حقوق بشر در این نشست گفت: درمان بحران ریشه حقوق بشر در بحرین تنها برای متوقف کردن بازداشت ها، شکنجه و ناپدیدشدن اجباری نیست، بلکه برای تصحیح و اصلاح وضعیت حقوق و آزادی ها و در رأس آن حق سیاسی است.

وی تاکید کرد: باید نهاد قضایی اصلاح شود و مستقل و شفاف باشد. باید یک سیستم انتخاباتی عادلانه وجود داشته باشد و قانون اساسی اصلاح شود.  حل مشکل حق سیاسی حرکت به سمت تصحیح و اصلاح وضعیت حقوقی است به جای اینکه به سمت اقدامات ساختگی که قدرت حاکمه برای دور زدن از آن استفاده می کند، حرکت کنیم.

 

«شیخ محمد خجسته» عضو شورای علمای اسلامی گفت: با گذشت یک دهه از بحران سیاسی، قانونی و حقوقی در بحرین، اشکال سرکوب جامعه سیاسی توسعه یافته است و گزارش های سازمان های حقوق بشری درباره نظارت بر اشکال جدید و مدرن نقض حقوق بشر در بحرین که وخامت وضعیت را نشان می دهد، متوقف نشده است.

 

خجسته افزود: بحرین به 9 کنوانسیون بین المللی پیوسته است، اما به هماهنگی قوانین داخلی با این توافقنامه ها درباره حقوق سیاسی پایبند نیست و این تفکر را که ملت منبع قدرت است، به حاشیه رانده است. آل خلیفه از ابزارها و نیرنگ ها برای بازتولید تصویری از حکومت دموکراتیک استفاده می کند، اما از نظر محتوا خالی است.

 

«خالد السفیانی» هماهنگ کننده عمومی کنفرانس ملی اسلامی تاکید کرد: آزادی قابل استفاده در بحرین که باید هر ملتی در جهان از آن برخوردار باشند، به یک فاجعه تبدیل شده است، به جای اینکه کرامت و عزت ایجاد کند.

 

السفیانی افزود: در بحرین هرکسی که برای آزادی بیان تلاش می کند یا آزادی خود را در طرح ضرورت مشارکت مردمی در تصمیم گیری اعلام می کند، متهم می شود. به دلیل مواضع اش شرایط زندگی سیاسی را از دست می دهد.

کد خبر 1076696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha