آمریکا به فقر و ناامنی کشور‌ها دامن می‌زند

اکبری گفت: آمریکایی‌ها ناامنی ایجاد می‌کنند و فقر را دامن می‌زنند، هرجا فقر و ناامنی نباشد در آنجا پای نمی‌گذارند و مردم افغانستان در این ٢٠ سال به دنبال مبارزه با آمریکا بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حسین اکبری معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی یکشنبه ۲۷ تیر ماه در نشست خبری افغانستان، صلح و امنیت پایدار، اظهار کرد: پیش‌بینی شده حدود ۴٠ تن از کشور‌های همسایه اعم از چین، قزاقستان، روسیه در همایش حضور خواهند داشت و اقوام مختلف سخنرانی دارند تا این همایش گرهی از مسائل افغانستان باز کند.

 

معاون دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی افزود: جمهوری اسلامی از گذشته نقش میانجی‌گری دارد و به دنبال این است که مذاکره را به جای جنگ پیش بگیرند. روند تحولات افغانستان در مرحله جدیدی شده و عدم توازن قدرت در افغانستان به وجود آورده و آمریکایی‌ها علیرغم ادعای مبارزه با تروریسم و دستاوردی که ایجاد کرده است تولید مواد مخدر به ۵٠ برابر رسیده و کشتار مردم بسیار افزایش داشته است.

 

اکبری تصریح کرد: حتی تلفات جانی و مالی آمریکایی‌ها بسیار زیاد بوده که؟ آن‌ها می‌گویند ٣ تریلیون دلار و ۶٠٠ میلیون هزینه کرده‌اند و تصمیم گرفته‌اند افغانستان را ترک کنند و به نوعی فرار کرده‌اند.

کد خبر 1076719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha