حضور طلبه ها در کنار امامان جماعت مساجد می تواند تحول آفرین باشد

آیت الله عابدینی گفت: اگر حضور طلبه‌ها در مساجد و کنار امام مساجد، زمینه‌سازی شود شاهد تحولات و کارهای ارزشمندی خواهیم بود و مسیر جذب جوانان به مساجد و مدارس مسجد محور هموارتر می ‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی دفتر امام جمعه قزوین، آیت الله «عبدالکریم عابدینی» در دیدار با اعضای شورای مرکزی ستاد مدارس مسجد محور کشور و استان بیان کرد: مسجد، محور جغرافیایی امت و جامعه دینی است و امام جماعت محور رهبری، هدایت و جهت‌ دهی در مساجد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: امام جماعت فقط پیش نماز نیست، پیش نماز کسی است که فقط نماز را برپا می‌کند اما امامت مسجد رسالت‌ های گوناگونی دارد که فقطدر پیش نماز بودن خلاصه نمی‌شود.

 

وی عنوان کرد: در قرآن نظامات مختلفی داریم و در قرآن نظام اقتصادی بسیار قابل مطالعه است، برای مثال قرآن می‌گوید اموال خود را به سفیهان نسپارید یعنی کسانی که به دین ابراهیمی اعتقادی ندارند که جزو سفیهان محسوب می‌ شوند.

 

آیت الله عابدینی افزود: کسانی که به سمت غربی‌ها دست دراز می‌کنند و کسانی که موجب افزایش دلار و طلا شدند تا جیب اطرافیان خود را پر کنند، جزو سفیهان هستند چرا که ارزشی برای بیت‌المال قائل نبوده و خسارت‌های بسیار به بار آوردند.

 

وی تأکید کرد: همان‌طور که نظام اقتصادی، بهداشتی و نظام خانواده را قرآن به ما معرفی کرده است، نظام ولایت و نظام امامت داریم، اگر در مساجد بتوانیم نظام ولایت و نظام امامت را با تمام ویژگی‌های قرآنی ببینیم و امام مسجد را محور ببنیم و مردم را همراه کنیم، اتفاقات عظیمی می‌افتد.

 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین خاطر نشان کرد: اگر حضور طلبه‌ها در مساجد و کنار امام مساجد، زمینه‌سازی شود شاهد تحولات و کارهای ارزشمندی خواهیم بود و مسیر جذب جوانان به مساجد و مدارس مسجد محور هموارتر می‌شود و این طلبه‌ها توانایی امام مسجد شدن را پیدا کرده و سرمایه‌ای برای آینده این عرصه می‌شوند.

 

کد خبر 1076971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha