دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی برگزار می‌شود

مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران از برگزاری دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی در قالب «مدرسه تابستانی حدیث» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «آزاده صدرشیرازی» در گفت و گویی اظهار داشت: مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران با همکاری دانشگاه قرآن و حدیث، جهت آشنايی بیشتر طلاب علوم دینی با دانش حدیث، دوره مقدماتی «آشنایی با دانشهای حدیثی» را برگزار می‌کند.

وی افزود: این دوره آموزشی تحت اشراف گروه علمی حوزه حدیث با هدف آشنایی با دانشهای حدیثی، منابع و معارف حدیثی، فهم صحیح احادیث و ایجاد شوق و بسترسازی جهت گسترش هدفمند و روشمند حدیث در جامعه و آمادگی طلاب جهت ورود به رشته علوم و معارف حدیث سطح 3، برگزار می‌شود.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران با بیان این که مخاطبان اين دوره، تمامی طلاب علاقه‌مند به فراگیری علوم حدیث خواهند بود، ادامه داد: طلاب متقاضی، در صورتی که دوره مقدماتی آشنایی با علوم و معارف حدیث را با موفقیت سپری کنند، می‌توانند در دوره تکمیلی نیز شرکت کنند.

وی مهلت ثبت نام در مدرسه تابستانی حدیث را تا 28 تیرماه سال جاری عنوان کرد و گفت: دوره مذکور در بازه زمانی 2 تا 26 مردادماه 1400 و از ساعت 17 تا 20 برگزار خواهد شد.

خانم صدرشیرازی خاطرنشان کرد: در این دوره سرفصل های آموزشی «نقش حدیث در دانش‌های دیگر»، «هندسه دانش‌های حدیثی»، «رجال»، «تاریخ حدیث»، «درایه»، «جوامع حدیثی شیعه»، «روش فهم حدیث»، «متن پژوهی»، «علوم و معارف نهج البلاغه» و «ادعیه و زیارات با تأکید بر صحیفه سجادیه» با حضور اساتید فرهیخته تدریس خواهد شد.

وی بیان داشت: این دوره در صورت شرکت منظم و مستمر طلاب در کلاسها و کسب نمره قبولی در آزمون، برای طلاب سطح 2 حوزه های علمیه خواهران، جایگزین 6 واحد از بسته دروس اقتضایی حدیث خواهد شد.

مدیرکل تحصیلات تکمیلی حوزه های علمیه خواهران در پایان افزود: علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره مقدماتی آشنایی با دانش‌های حدیثی دانشگاه قرآن و حدیث می توانند به نشانی اینترنتی http://qhu.ac.ir مراجعه کنند.

کد خبر 1077055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha