گرامیداشت بانوان محجبه، رویکرد حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه است

فاضلی زاد گفت: تشویق بانوان با حجاب برتر و تکریم آنان، رویکرد مسئولان حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کرمانشاه کرمانشاه؛ بهرام فاضلی زاد در مراسم تجلیل از بانوان با حجاب برتر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه که به مناسبت هفته عفاف و حجاب برگزار شد، گفت: فرهنگ عفاف و حجاب از دیرباز تاکنون یکی از دارایی های مهم و تاثیرگذار در جامعه بوده که تنها به بانوان مرتبط نمی‌شود بلکه تمامی آحاد جامعه لازم است عفاف را رعایت نموده تا عفت عمومی حفظ گردد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه افزود: باید اذعان کرد، اگر در یک جامعه فقط از بانوان انتظار داشت رعایت حجاب و عفاف را مدنظر قرار دهند و مردان به حال خود رها شوند آن جامعه نمی‎تواند در موضوع حجاب و عفاف موفق عمل کند.

 

وی با اشاره به اهمیت عفت پیش از حجاب اظهار کرد:  انبیاء و بزرگان بهترین عبادت را عفت عنوان کردند. واژه «پاکدامنی» به معنای پاکی، عفت و عفاف است و کنایه از آدم نجیب و پارساست و شخص پاکدامن به کسی اطلاق می‏شود که عفیف و پاک ‏جامه باشد. عفت یکی از حالاتی است برای نفس و جان آدمی که به وسیله آن از غلبه و تسلط هواهای نفسانی جلوگیری می‏ شود.

 

فاضلی زاد تصریح کرد: تجربه نشان داده در طول تاریخ هرگاه مردان جامعه‌ای برای عفت، حیا و حجاب ارزش قائل بوده‌اند زنان آن جامعه نیز با حیا و با عفت بوده‌اند. بی شک در جامعه ای که به حجاب و عفاف هم از جانب بانوان و هم از جانب آقایان اهمیت داده می ‎شود آن جامعه از بسیاری آسیب‎ها و معضلات اجتماعی مصون می‎ماند.

 

وی گفت: توجه به عفاف و حجاب در جامعه اسلامی وظیفه همگانی بوده و بهتر شدن وضعیت حجاب در جامعه مستلزم نگاه ویژه خانواده‌ها به جوانان و فرزندان خود و همچنین توجه مسئولان است که باید بیش از پیش مورد اهتمام آنان قرار بگیرد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه  در پایان خاطر نشان کرد: ضمن گرامیداشت هفته عفاف و حجاب، توفیق روز افزون فعالین فرهنگی و دینی کشور در انجام اقدامات و برنامه های موثر در راستای ارتقاء فرهنگ عفاف و حجاب را از خداوند متعال خواستارم.

 

گفتنی است،در این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدیه از بانوان حاضر در جلسه تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 1077205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha