نیازمندان را در روز عید قربان فراموش نکنیم

حجت الاسلام صفایی با اشاره به فلسفه قربانی کردن، گفت: اگر نمی توانیم، چند نفر به طور مشترک قربانی کنند و یاری گر نیازمندان باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «علیرضا صفایی» صبح امروز (۳۰ تیر ماه) در خطبه های نماز عید سعید قربان شهرستان گچساران ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و تبریک عید قربان، گفت: پیامبر اکرم(ص) در عید قربان دو قربانی انجام می دادند یکی به نیت خود و اهل بیت علیهم السلام و یکی هم به نیت امت خود قربانی می کردند،

 

امام جمعه موقت گچساران اظهار کرد: پس شایسته است ما هم به تبعیت از پیامبر مهربانی در راه خداوند قربانی انجام داده و گوشت قربانی را نیز بین نیازمندان تقسیم کنیم.

 

وی ادامه داد: خداوند فرمودند «ای کسانی که ایمان آورده اید اگر از خداوند پروا داشته باشید خداوند نیز برای شما نیروی تشخیص حق از باطل قرار می دهد و گناهان شما را می زداید و شما را می بخشد و می آمرزد، چرا که خداوند عالم بخششی بزرگ دارد».

 

حجت الاسلام صفایی یادآور شد: امام علی علیه السلام می فرمایند «شنیدم پیامبر(ص) در روز عید قربان خطبه می خواندند و می فرمودند این روز، روز «ثج و عج» است». (ثج یعنی خون قربانی هایی که می ریزند) پس نیت هرکه صادق باشد اولین قطره قربانی او کفاره گناهان اوست.

 

امام جمعه موقت گچساران افزود: عج هم به معنای روز دعاست، پیامبر(ص) باز هم فرمودند « از اینجا هیچ کس برنمی گردد مگر آمرزیده شود، جز کسی که گناه کبیره دارد و اصرار بر این گناه دارد و قصد ترک آن را هم ندارد».

 

وی گفت: امروز از اعیاد بزرگ اسلامی و روز قربانی است و اگر نمی توانیم، چند نفر به طور مشترک قربانی کنند و یاری گر نیازمندان باشیم.

 

حجت الاسلام صفایی در بخش دیگری از سخنان خود، تصریح کرد: متاسفانه کشور ما این سال ها هم مبتلا به انواع گرانی ها و مشکلات معیشتی است.

 

امام جمعه موقت گچساران با بیان اینکه این همه سختی و مشکلات اقتصادی به طور لحظه ای صورت می گیرد، یادآور شد: شاهد هستیم یک کیسه سیمان طی این مدت اخیر چقدر افزایش قیمت داشته و با این شرایط باید مردم بروند و در کپرها زندگی کنند.

 

وی با اشاره به اینکه مشکلات یکی و دو تا هم نیستند، گفت: آقایان مسئول بدانید قیامت و حساب و کتابی در کار است و مدعیان شیعه علی بن ابیطالب نباید این گونه باشند.

کد خبر 1077710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha