برگزاری آئین رونمایی پوستر «همایش ملی پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی»

آئین رونمایی پوستر «همایش ملی پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی» با حضور «صابر سهرابی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و تعداد محدودی از دبیران این همایش برگزار و احکام دبیران ابلاغ شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، آئین رونمایی پوستر «همایش ملی پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی» با حضور «صابر سهرابی»، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس و تعداد محدودی از دبیران این همایش برگزار و احکام دبیران ابلاغ شد.

«مهدی امیدبخش»، معاون فرهنگی مطبوعاتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز (چهارشنبه 30 تیر) در آئین رونمایی پوستر «همایش ملی پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی» با تشکر از تلاش موسسه پژوهشی «سرای علم شهر راز» در این مراسم گفت: حمایت های همیشگی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و خانه کتاب و ادبیات ایران در رشد و تعالی فرهنگ ادبیات و کتاب تاثیر مطلوبی دارد.

«غلامرضا خوش اقبال»، نیز با تقدیر از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: موسسه پژوهشی «سرای علم شهر راز» و فصلنامه تخصصی زبان و ادبیات فارسی «برازمان» از چند ماه قبل با همکاری اساتید و اعضای علمی به منظور توجه و اهمیت دادن به فرهنگ و ادبیات این مرزو بوم توانستند شرایط را برای یک جریان دیگر فرهنگی هموار کنند. 

دبیر علمی همایش ملی پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات فارسی افزود: در این همایش بحث پژوهش های میان رشته ای و کاربردی زبان و ادبیات در اولویت است.

وی اضافه کرد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با روی باز تقاضای این موسسه را پذیرفت و بحث همکاری های آتی در حال انجام است و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، خانه کتاب و ادبیات ایران، شورای گسترش زبان فارسی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انجمن ترویج زبان و ادب فارسی شعبه فارس، مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه فردوسی مشهد، موسسه فرهنگی هنری قاصدک، موسسه ویراویراست، موسسه فرهنگی هنری کتاب آرایان پارس، موسسه جوان، انتشارات نامه پارسی، انتشارات برازمان و دیگر مراکز علمی و فرهنگی مشارکت داشته و همکاری خود را برای برگزاری این همایش اعلام کرده اند.

«محمدهادی فلاحی»، دبیر کمیته علمی زبان شناسی نیز بیان کرد: با توجه به اهمیت زبان و ادبیات فارسی و هویت ملی در استان فارس بهتر است همه نگاه حمایت و همراهی خود را یک سو کرده تا بتوانیم برای ادبیات این مرز و بوم روشنگری کنیم و پایگاه استنادی جهان اسلام به دلیل اهمیت و تعالی زبان و ادبیات فارسی به صورت دائمی در استان فارس راه اندازی شود.

«علی امینی»، دبیر کمیته علمی زبان و ادبیات فارسی نیز گفت: این همایش در سطحی عالی می تواند تاثیر خود را داشته و در پایان پس از آسیب شناسی ها و شناخت راه های پیشرفت برای آینده ای روشن در ادبیات و فرهنگ کشور و فارس موثر باشد.

خاطر نشان می شود، اعضای علمی این همایش شامل «ایوب دهقانکار»، مدیر عامل خانه کتاب و ادبیات ایران به عنوان دبیر کمیته علمی آموزش زبان خارجی، «احسان قبول»، مدیر همکاری های علمی و بین المللی و امور دانشجویان غیر ایرانی دانشگاه «فردوسی» مشهد به عنوان دبیر کمیته علمی آموزش زبان فارسی، «محمد هادی فلاحی»، عضو هیئت علمی مرکز منطقه ای و اطلاع رسانی علوم فارس، دبیر کمیته علمی زبان شناسی، «علی امینی»، عضو هیئت علمی زبان و ادبیات فارسی دانشگاه شیراز، دبیر کمیته علمی زبان و ادبیات فارسی و «حسین افراسیابیان» به عنوان دبیر اجرایی همایش و «غلامرضا خوش اقبال» به عنوان دبیر علمی همایش منصوب شدند.

کد خبر 1077767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha