نماز جمعه محور وحدت و توحید مسلمانان است

امام جمعه بجنورد، نماز جمعه را محور وحدت و توحید برشمرد و گفت: برخی به بهانه های مختلف جناحی، سیاسی و یا اینکه فلان امام جمعه را قبول نداریم در نماز جمعه شرکت نمی کنند، فردای قیامت متوجه خواهند شد که چه ثواب بزرگی را از دست داده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت الاسلام والمسلمین رضا نوری» امروز( یکم مرداد) در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلی بزرگ امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، سالروز اقامه اولین نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در سال 1358 را تبریک گفت.

 

 

امام جمعه بجنورد اظهارکرد: نماز جمعه تا به امروز برکات زیادی برای نظام داشته که مهمترین آن نقش مبلغ و تقویت کننده نظام بوده است.

 

 

وی افزود: مسائل عبادی، سیاسی، تقوا، مسائل روز، جهاد و مبارزه در نماز جمعه مطرح می شود و در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیاری از اعزام ها بعد از اقامه نماز جمعه صورت می گرفت.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اقامه نماز جمعه در دوران امام معصوم را واجب حتمی خواند و گفت: این امر در دوران غیبت امام عصر(عج) واجب تأخیری است، اما تأکید بسیاری به آن شده، چرا که برکات بسیاری دارد.

 

 

وی اظهارکرد: کسی که به نماز جمعه می رود، ثوابی به اندازه حج و عمره برای او ثبت خواهد شد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: توصیه به تقوا جزء ارکان نماز جمعه است و اگر خطیب جمعه آن را عمدا ترک کند، نماز باطل است.

 

 

وی نماز جمعه را محور وحدت و توحید برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی به بهانه های مختلف جناحی، سیاسی و یا اینکه فلان امام جمعه را قبول نداریم در نماز جمعه شرکت نمی کنند، فردای قیامت متوجه خواهند شد که چه ثواب بزرگی را از دست داده اند.

 

 

امام جمعه بجنورد در ادامه با تبریک میلاد با سعادت امام هادی(ع)، گفت: ایشان در دوران امامت خود، خدمات زیادی برای اسلام انجام داد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری ضمن تبریک فرا رسیدن عید غدیر، بیان کرد: محبت به اهل بیت می تواند محور وحدت شیعه و سنی باشد و روز عید غدیر فرصت مناسبی برای این امر است.

 

 

وی در ادامه بابیان اینکه جریان های سیاسی باید دولت سیزدهم را کمک کنند، اظهارکرد: مردم با هزاران امید به رییس جمهوری منتخب رای دادند و امیدوارند تا مشکل اشتغال و معیشت جامعه برطرف شود.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی نباید دنبال سهم‌خواهی از دولت باشند، افزود: نمایندگان مجلس تنها می توانند مشاورانی را انتخاب تا در کنار استانداران مسائل و مشکلات استان را بررسی کنند.

 

 

 

کد خبر 1078126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha