افراد بعد از ابتلا به کرونا و یا حتی با واکسن اول استعداد ابتلای خوبی از خود نشان می دهند

پزشک مرکز درمانی در کرمان گفت: معمولاً افراد بعد از ابتلا به کرونا و یا حتی بعد از واکسن اول استعداد ابتلای خوبی از خود نشان می دهند زیرا بدن در چالش و ضعف به سر می برد لذا مراقبت های شما ضامن سلامت شما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ دکتر افشین اسدی در پاسخگویی آنلاین به سوالات کرونایی کاربران فضای مجازی با عنوان " مطب در خانه" در پاسخ به این سوال که آیا حمام کردن برای بیماران کرونایی مضر است؟ گفت: منعی برای بیماران کرونایی ندارد اما حمام گرم یا سرد هیچیک برای آنان مناسب نیست و بهتر اینکه با آب ولرم متمایل به خنکی استحمام کوتاهی که خسته کننده و یا با شکم پر نباشد انجام داده و بعد هم استراحت کنند.

 

 

این پزشک به سؤال کاربر دیگری که پرسید چنانچه فردی واکسن دریافت کرده و ما نکردیم آیا در مواجهه با او باید از ماسک استفاده و فاصله اجتماعی را رعایت کنیم؟ اظهار کرد: سوال سختی است؛ فرد واکسینه را اگر غیرمبتلای قطعی فرض کنیم که خیر؛ شما نباید دغدغه زیادی داشته باشید اما مشکل از آنجا شروع می شود که واکسن ها درصدهای کارایی مشخصی دارند و بهترین واکسن های دنیا ۹۲ یا ۹۳ درصد کارایی دارند؛ بنابراین فرهنگی که در حفظ فاصله و استفاده از ماسک و تهویه صحیح، جاری شده را اگر ادامه دهیم، از پشیمانی های آتی جلوگیری کردیم و آنقدری هم کار دشواری نیست.

 

 

وی به سئوال دیگری که در خصوص تب و بدن درد و آبریزش و گرفتگی بینی یک خردسال چهار ساله مطرح شد؛ توصیه کرد: مراقب سرایت از وی به دیگران بسیار باشید؛ غذاهای ساده، طبیعی، گرم و نرم مصرف کنید و هر غذای غلیط و سنگین و سرخ کردنی و لبنیات و اودیه های مختلف و تندی و گرمی برای او نامناسب است و اگر برای حساسیت او نیاز به دارو می بینید؛ شاید شروع سیتریزین را بدون نگرانی بتوانیم داشته باشیم.

 

 

دکتر اسدی در ادامه در خصوص سئوالی درباره تزریق واکسن گفت: در سامانه سیب باید در محل سکونت خود مرکزی که به عنوان مرکز بهداشتی درمانی که به عنوان مرکز واکسیناسیون محله شناخته می شود مراجعه کنید و هر گاه جابجایی داشتید با مراجعه اصلاحات انجام می شود.

 

 

وی به فردی که پرسید «کسی که در اردیبشهت ماه مبتلا به کرونا شده آیا امکان ابتلای مجدد او وجود دارد؟» پاسخ داد: امکان ابتلای فردی که در اردیبهشت مبتلا شده در حال حاضر معادل امکان ابتلای هر فرد دیگری است؛ بنابراین باید مراقب خود باشند و توجه داشته باشند که معمولاً افراد بعد از ابتلا به کرونا و یا حتی بعد از واکسن اول استعداد ابتلای خوبی از خود نشان می دهند زیرا بدن در چالش و ضعف به سر می برد لذا مراقبت های شما ضامن سلامت شما است.

 

 

 

این پزشک در پایان با اشاره به طرح پرسشی که نحوه مواجهه والدینی که دچار تب و بی حالی هستند با کودک خودچگونه باید باشد؛ اظهار کرد: بهترین کار این است این روابط را از لحاظ تنفسی دور نگه دارید؛ صورت ها کمتر به هم نزدیک شوند و تهویه خانه را تشدید کنید.  

کد خبر 1078193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha