برگزاری نشست مجازی«چالش های رسانه ای در قبال حضور شیعه»

مرکز رسانه آستان مقدس امام حسین(ع) نشست «چالش های رسانه ای در قابل حضور شیعیة» را با حضور پژوهشگران و متخصصان رسانه ای بین المللی برگزار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، مرکز بین المللی رسانه در بخش رسانه آستان مقدس امام حسین(ع) در چارچوب توجه به فعالیت های رسانه ای و برنامه های مستمر در برگزاری سمینارها، کنفرانس ها و نشست ها و میزبانی از پژوهشگران و متخصصان در امور رسانه و اجتماعی به برگزاری نشستی با عنوان «چالش های رسانه ای معاند درقبال حضور شیعه» با حضور «دکتر علی حکیم» پژوهشگر و استاد دانشگاه میدلسکس انگلیس و تعدادی از شخصیت های دانشگاهی، رسانه ای و علاقه مندان به امور بین الملل اقدام کرد.

 

دکتر علی حکیم سخنرانی خود با بررسی مهم ترین چالش های رسانه ای، سیاسی و فرهنگی پیش روی مسلمانان به ویژه شیعیان در مناطق مختلف جهان، گفت: از زمان حادثه 11 سپتامبر 2001 میلادی، صحنه جهانی شاهد حضور آشکار نقش رسانه های غربی به ویژه در اصطلاح سازی مانند تروریستی، اسلام هراسی، افراطی گری و متعصب است. این رسانه ها نقش مهمی در ترویج تصویری مشخص از اسلام و مسلمانان با مفاهیم منفی ایفا کردند. این مسئله به پدیده رسانه ای ناشناخته ای منجر شد که به جستجو درباره علل و زمینه های آن فرامی خواند. رسانه های غربی یک تصویر کلیشه ای از اسلام و مسلمانان ایجاد می کنند و بخش گسترده ای از افکار عمومی جهان را دربرمی گیرد.

 

حکیم افزود: برای مقابله با این پدیده باید تلاش شود تا حقیقت اسلام به مردم معرفی شود. اسلام به میانه روی و اعتدال، دوری از خشونت و افراطی گری و پذیرش دیگر دعوت می کند. همچنین باید تلاش شود تا ابعاد روشن آن به جهانیان شناسانده شود.

 

این پژوهشگر گفت: باید فرهنگ گفتگو بین پیروان ادیان توحیدی تقویت شود. ما باید با یکدیگر برای ارایه رویکرد و بینش جهانی برای همه مسلمانان در جهان به ویژه شیعیان همکاری کنیم. اعضای فعال در جوامع خود می توانند با این چالش ها مقابله کنند و این فعالیت ها را به همه جوامع انعکاس دهند.

 

کد خبر 1078378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha