ائمه جمعه مطالبات مردم را به مسئولان منتقل می کنند/خواسته مردم در موضوع آب یک مطالبه طبیعی است

حجت الاسلام شرفی با بیان اینکه نماز جمعه زبان گویای مردم است و ائمه جمعه مطالبات مردم را به مسئولان منتقل می کنند گفت: خواسته مردم در موضوع آب یک مطالبه طبیعی و کمترین حق آنها است.

خبرگزاری شبستان _ گروه سیاسی_ فرزانه تهجا: موضوع کم آبی چند وقتی است که به عنوان یک بحران مناطق جنوبی کشور را درگیر کرده و بر همین اساس به عنوان یک مطالبه بحق مردم از سوی آنها مطرح شده و در این میان ائمه جمعه نیز به عنوان حلقه واسطه میان مسئولان نظام و مردم تلاش می کنند تا مشکلات مردم منطقه حل شده و مردم این بحران را پشت سر بگذارند در همین رابطه گفتگویی با  حجت الاسلام سید مجید شرفی امام جمعه سوسنگرد و دشت آزادگان به شرح زیر ارایه می شود.

ارزیابی شما از وضعیت مردم در موضوع کم آبی توضیح بفرمایید ؟

مردم ولایتمدار سوسنگرد در روند انقلاب ، جنگ تحمیلی و پس از دفاع مقدس ۴۰ هزار شهید تقدیم انقلاب کردند. مردم سوسنگرد برای اولین بار مطالبه در موضوع آب داشتند که مطالبه به حق انها برای مزارع ، احشام و آب شرب است.

متاسفانه دشمنان اسلام تلاش کردند از این مطالبه به حق آنها سوءاستفاده کنند اما بحمدالله مردم  به محض تشخیص دشمنان نظام داخلی و خارجی ، معاندین و نفوذ آنها، مردم خط خود را از دشمنان جدا کردند.



جایگاه ائمه جمعه با توجه به موضوع کم آبی در حل این مسئله چگونه می بینید؟

ما در جایگاه ائمه جمعه از اقدامات نظام جمهوری اسلامی دفاع کردیم و از سوی دیگر از مطالبه گری بحق و در چهارچوب قانون و نظام اسلامی حمایت و تایید کردیم و از ورود هرگونه معاند به میان مردم جلوگیری کردیم.
 ما به مردم گفتیم از نفوذ معاندین و دشمنان برحذر  باشند تا در صف مردم و مطالبه بحق آنها نفوذ نکنند.



نماز جمعه تا چه اندازه در رسیدن مردم به مطالبات بحق شان موثر هستند؟

 روز گذشته پس از نماز جمعه با مردم نشستیم و سخنان آنها را شنیدیم و تمام مطالبات مردم را پیگیری می کنیم، نماز جمعه زبان گویای مردم و نظام است و مطالبات مردم را به مسئولان و همچنین مطالبات نظام اسلامی را به مردم منتقل می کند.


وظیفه ائمه جمعه در مقابل مطالبات مردم و مسئولان چگونه تعریف می کنید؟

 وظیفه ائمه جمعه دو طرفه است، ما مطالبات و خواسته های مردم و مسئولان را به یکدیگر منعکس می کنیم و خواسته مردم در موضوع آب یک مطالبه طبیعی و کمترین حق آنها است.



رسیدگی مسئولان در موضوع کم آبی و مطالبه مردم در این امر چگونه ارزیابی می کنید؟

الحمدالله مسئولان پای کار هستند از نمایندگان ولی فقیه تا نمایندگان مردم در مجلس و علمای عظام همگی پای کار و در صحنه هستند و از حق مشروع مردم دفاع کردند و مردم را به سمت سوی مطالبه صحیح هدایت کردند و تاکید کردند که مردم مطالبه خود را در چهارچوب قانون مطرح کرده و از قانون تخطی نکنند.


مردم در بحران کم آبی تا چه اندازه اسیب دیدند؟

 بنده  در هفته گذشته ۹ ساعت بازدید از حور داشتم و شاهد تلف شدن احشام مردم بودم و از نزدیک حضور میدانی داشته شاهد از بین رفتن مزارع و کم ابی بودم.


دولت و رییس جمهور منتخب چه اقدامی برای مطالبه کم آبی مردم انجام داده است؟

هفته گذشته نمایندگان ولی فقیه خدمت حجت الاسلام رییسی رییس جمهور منتخب رسیدند و مطالبات مردم را منعکس کردند و مقرر شد هیاتی برای پیگیری این امر وارد صحنه شود.

کد خبر 1078427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha