راه اندازی ۳ مرکز انجام واکسیناسیون دربیرجند/ دستورالعمل‌های بهداشتی در پمپ بنزین‌ها رعایت نمی‌شود

دهقانی با تاکید مجدد بر تعطیلی فعالیت باشگاه های ورزشی، پارک ها، آرامستان ها، تالارهای عروسی و سالن های پذیرایی، گفت: متاسفانه اخیرا در پمپ بنزین ها هم خیلی پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و برخی از کارکنان جایگاه ها حتی ماسک هم ندارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، « محمد دهقانی» امروز(2 مرداد) ستاد مدیریت کرونا در خراسان جنوبی با اشاره به روند افزایشی واکسیناسیون در استان، گفت: در حال حاضر واکسیناسیون علاوه بر خانه های بهداشت، در شهرهای قاین، فردوس و طبس مراکز تجمیعی برای تزریق واکسن کرونا راه اندازی شده است.

 

وی با بیان اینکه در بیرجند نیز دو مرکز تجمیعی تزریق واکسن در سالن غدیر واقع در خیابان پاسداران و سالن مدیریت بحران واقع در شعبانیه راه اندازی شده است، افزود: همچنین این هفته یک مرکز جدید هم در دانشگاه علوم پزشکی بیرجند راه اندازی خواهد شد تا تزریق واکسن کرونا سرعت بیشتری بگیرد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه تاکنون 139 هزار دوز واکسن وارد خراسان جنوبی شده است، گفت: از این تعداد 96 هزار دوز تزریق شده و بقیه در حال انجام است.

 

دهقانی با اشاره به اینکه واکسن کرونای افراد بالای 70 سال بدون نوبت قبلی در مراکز واکسیناسیون صورت می گیرد، افزود: حدود سه هزار نفر افراد بالای 80 سال در استان هستند که برای تزریق واکسن مراجعه نمی کنند.

 

وی با بیان اینکه افراد 50 تا 70 سالی که در سامانه دریافت واکسن ثبت نام کنند، خیلی زود پیامک برای مراجعه و تزریق واکسن برای آنها ارسال می شود، گفت: هم اکنون ظرفیت تزریق روزانه 5 تا 6 هزار دوز واکسن در استان وجود دارد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه متاسفانه خیلی از افراد نوبت برای تزریق واکسن می گیرند، اما مراجعه ای برای دریافت ندارند، اظهارداشت: تقاضا داریم که مردم به خصوص افراد بالای 70 سال هر چه زودتر برای تزریق واکسن مراجعه کنند.

 

دهقانی با بیان اینکه هنوز هم پروتکل های بهداشتی در برخی مکان ها جدی گرفته نمی شود، افزود: آرامستان ها تجمع در آنها خیلی شدید است و باید فکری شود، البته در پارک ها و فضاهای وزرشی هم خیلی رعایت نمی شود.

 

وی با تاکید مجدد بر تعطیلی فعالیت باشگاههای ورزشی، پارک ها، آرامستان ها، تالارهای عروسی و سالن های پذیرایی، گفت: متاسفانه اخیرا در پمپ بنزین ها هم خیلی پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود و برخی از کارکنان جایگاه ها حتی ماسک هم ندارند.

 

 

 

 

کد خبر 1078480

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha