استان یزد دارای ۲۸ پایگاه نمازجمعه است/ نماز جمعه مرکز اجتماع اهل ولا با هر گرایش سیاسی و اجتماعی است

حجت الاسلام نجم الهدی ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نمازجمعه انقلاب اسلامی بیان کرد: نماز جمعه مرکز اجتماع اهل ولا با هر گرایش سیاسی و اجتماعی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، حجت الاسلام سید جمال الدین نجم الهدی مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد در نشست خبری در جمع اصحاب رسانه استان یزد گفت: پنجم مردادماه به عنوان سالروز برگزاری اولین نمازجمعه در انقلاب اسلامی است که ما این روز را گرامی میداریم.

وی افزود:  نمازجمعه دارای ابعاد مختلفی است که از جمله آنها بعد معنوی این اتفاق است که در روز جمعه به عنوان روز معنوی و زیبا صورت می گیرد و در فضیلت همانطور که ائمه بیان کرده اند هیچ عیدی مانند عید روز جمعه نیست .

 

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد گفت: حضرت علی (ع) بیان می کنند که اگر یک نماز جمعه از من فوت شود سخت تر از آن است که ده عید قربان از من فوت شود که این نشان از اهمیت نمازجمعه و عبادات روز جمعه است و ما روایات متعددی در بزرگی و عظمت نماز جمعه داریم.

 

حجت الاسلام نجم الهدی بیان کرد: نماز جمعه مرکز اجتماع همه اهل ولا است و مرکزی برای جمع شدن همه متدینین و وفاداران به انقلاب اسلامی است و با هر گرایش سیاسی در این نماز جمع می شوند و جهت دیگر آن نیز برکات و عایدی های زیاد آن است.

 

وی گفت: از اول انقلاب در اوج دفاع مقدس و اوج حملات ما شاهد جمع آوری، پشتیبانی جبهه ها، محل اجتماع رزمندگان و همچنین محلی برای تقویت معنوی نیروها و رزمندگان در نمازهای جمعه بوده ایم که این نیز از ابعاد دیگر این فریضه الهی بوده است.

 

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد  بیان کرد: در دوران کرونا برای اولین بار در تاریخ انقلاب اسلامی شاهد تعطیلی نمازهای جمعه بودیم و تعطیلی نمازهای جمعه که برای ما نیز سخت و تلخ بود زیرا ظرفیت های بزرگی را از دست دادیم اما با این وجود دفاتر ستاد و نمازهای جمعه تعطیل نشد و شاهد فعالیت های بسیاری در این زمینه بودیم.

 

وی با اشاره به فعالیت های این ستاد گفت: تقسیم بیش از 35 هزار بسته معیشتی با ارزش 12 میلیارد تومان، حمایت از خانواده های بی بضائت با ارزش 20 میلیارد تومان، ساخت و تجهیز 40 منزل توسط ستادهای نمازجمعه، تهیه حدود 8 میلیارد تومان جهیزیه از جمله اقدامات ما در این دوران کرونا بوده است.

 

حجت الاسلام نجم الهدی بیان کرد:  28 پایگاه نمازجمعه در استان داریم که در هر کدام از آنها نیز معاونت خواهران فعال هستند و در این دوران فعالیت ویژه ای داشته اند.

 

وی با اشاره به ویژگی بصیرت افزایی نمازهای جمعه گفت:  ما در کشور 900 پایگاه نماز جمعه داریم که به صورت هفتگی نشست های بصیرت افزایی دارند و امیدواریم که در آینده نه چندان دور شاهد تحولات خوبی در نمازهای جمعه خواهیم بود.

 

مدیر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان یزد با اشاره به برنامه های این هفته گفت: تجلیل از خانواده شهدای نماز جمعه، فضاسازی شهری، تجلیل از کودکان و نوجوانان حاضر در نمازجمعه، تجلیل از شهدای سلامت، تجلیل از خانواده شهدای نمازجمعه، حضور در تربت شهید محراب، تجلیل از کمک کاران نمازهای جمعه استان از جمله برنامه های ما در استان در این هفته است.

 

وی افزود: جوانسازی ستادهای نمازجمعه به عنوان نخستین قدم ما در راستای حضور بیشتر جوانان در نمازهای جمعه است و در این راستا نیز اجرای طرح فرهنگی توسط امامان جمعه در محلات و منطقه های خود صورت گرفته است که امیدواریم بتوانیم شاهد تحولات در این زمینه باشیم.

 

کد خبر 1078613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha