سرانه شهرداری جهرم با سرانه کشوری برابر شود

رضایی کوچی با اشاره به اینکه سرانه شهرداری جهرم با سرانه کشوری برابر شود، گفت: شهرداری باید درآمد پایدار داشته باشد و درآمد آن تنها محدود به چند مورد نباشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جهرم، «محمدرضا رضایی کوچی»، امروز (یکشنبه ۳ مرداد) در دیدار با منتخبان شورای اسلامی شهر جهرم با اشاره به اینکه شوراها خانواده مجلس هستند، گفت: ارتباط شورای اسلامی شهر به عنوان یک پارلمان محلی با قوه مقننه می تواند به انجام بهتر امور شهرستان کمک کند.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در مرحله اول مهم ترین کار شورا انتخاب شهردار، مردمی، کاربلد ومطلع از شرایط شهرداری است، افزود: هرچه شهرداری تعاملات بهتری با مردم داشته باشد بهتر می تواند از ظرفیت های مردمی استفاده کند.

 

وی با اشاره با ضعف شورای اسلامی شهر جهرم در تعیین بودجه 90 میلیارد تومانی برای سال 1400، خاطرنشان کرد: در این بودجه سرانه هر فرد حدود ۷۰۰ هزار تومان بوده در حالی که متوسط سرانه کشور سه میلیون تومان است.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه شورای شهر جهرم باید ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیار تومان  درآمد داشته باشد تا سرانه درآمد آن با سرانه کشوری برابر شود، عنوان کرد: برای همین است که شهرداری  در جهرم نمی تواند خدماتی در سطح خدمات کشوری را به مردم ارائه دهد.

 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر باید تلاش کند تا سرانه درآمد شهرستان را به متوسط سرانه کشوری برساند، گفت: شهرداری باید درآمد پایدار داشته باشد و درآمد آن تنها محدود به چند مورد نباشد.

 

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری می تواند به اقتصاد شهر و کنترل قیمت زمین کمک کند، تصریح کرد: شهردای می تواند  زمین هایی که در شهر رها شده را به مسکونی تغییر کاربری داده و به کنترل قیمت مسکن در شهرستان کمک کند.

 

وی همچنین با اشاره به اینکه کنترل ترافیک توسط شهرداری می تواند به امنیت شهرستان کمک کند، تصریح کرد: وضعیت دوربین های ترافیک اصلا در شان شهرستان جهرم نیست و باید تقویت شود.

 

رضایی کوچی با اشاره به اینکه بیشترین تصادفات شهر جهرم در بلوار مطهری است، بیان کرد: پس ما نیاز داریم تا خیابان های جدید در آن منطقه ایجاد کنیم.

 

وی با تاکید بر اینکه دید شورا باید فراتر از شهرداری باشد، گفت: باید در شهرداری جهرم شهر الکترونیک مستقر شود تا مردم به سرعت و با کمترین انرژی بتوانند کار خود را از طریق فضای مجازی انجام دهند.

 

این نماینده مجلس در مورد انتخاب شهردار نیز خاطرنشان کرد: معیار انتخاب شهردار مردمی بودن، تواضع و اخلاق باشد تا بتواند با مسئولین استان و شهرستان ارتباط خوب و تعامل قوی داشته باشد.

 

وی ضمن اشاره به ظرفیت های شهرستان جهرم تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری جدید بایست شهر را برای توسعه و مرکزیت استان آماده کنند.

 

کد خبر 1078676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha