برنامه های دهه امامت و ولایت در استان کرمان اعلام شد

دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر شعبه استان کرمان با اعلام برنامه های دهه امامت و ولایت گفت: بیان حقانیت غدیر با حفظ اصول وحدت شیعه و سنی مورد تاکید است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام مهدی عرب پور یکشنبه(۳ مرداد) در نشست خبری با موضوع دهه امامت و ولایت گفت: این مناسبت سال آینده در تقویم درج می شود و اصل نامگذاری این دهه، عید غدیر به عنوان عید امامت و ولایت و عید امیرمومنان در فرهنگ ما بوده و هست.

 

 



دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر استان کرمان افزود: امامت در امتداد مسئله نبوت و رسالت در اصول دین مطرح می شود و اینکه امامت همان اداره جامعه تلقی شود که هرگونه مردم خواستند چه با انتصاب و یا انتخاب تعیین شود؛ این امامت نیست.

 




وی ادامه داد: اما اگر امامت را در امتداد رسالت بدانیم همانگونه که کسی از مردم در بعثت پیامبران نقشی ندارد؛ خدا امامت را هم تعیین می کند اما اگر بگوییم جامعه حاکم و مسئول می خواهد و باید توسط مردم انتخاب شود و شرایط خاصی نمی خواهد، این دیگر در امتداد امر نبوت نیست.

 

 



حجت الاسلام عربپور با بیان اینکه اختلاف نظر از همین جا آغاز می شود در حالیکه در غدیر، رسول خدا مامور ابلاغ پیامی الهی شد که اگر انجام نشود نبوت ناقص است؛ به خدمت ارزنده علامه امینی با نگارش کتاب الغدیر اشاره و تاکید کرد: ما نیز وظیفه داریم امر پیامبر را در رساندن پیام غدیر اطاعت و غدیر را معرفی کنیم.

 

 



وی با اشاره به برنامه های تدارک دیده شده برای دهه امامت و ولایت گفت: این برنامه ها بر چند اصل استوار است؛ اول ارتقای سطح معرفتی جامعه نسبت به غدیر و امیر مومنان که مسئله غدیر باید برای جوانان تبیین شود؛ دوم جریان سازی تبلیغی نسبت به غدیر و سوم تفسیر و تشریح خطبه غدیر است.
 

 

 

 


حجت الاسلام عربپور ایجاد شور و نشاط در دهه ولایت و امامت؛ توجه به رسانه به عنوان جریان ساز، توسعه فرهنگ مواسات و همدلی را جزو برنامه های غدیر دانست و گفت: مواسات در تاسی به امام علی است که یکی از بخش های زندگی حضرت توجه به فقرا است.

 

 

 



وی عقد اخوت و حفظ وحدت و اتحاد در غدیر را مورد تاکید دانست و با بیان اینکه حقانیت غدیر باید با حفظ اصول وحدت مطرح شود؛ یادی هم از مرحوم آیت الله خزعلی، موسس فقید بنیاد بین المللی غدیر کرد و افزود: این بنیاد جدای از سراسر ایران در ۴۰ کشور دیگر هم فعال است و در استان کرمان از سال ۸۴ ایجاد شده است.

 

 



دبیر اجرایی بنیاد بین المللی غدیر از اجرای فعالیت های تبیینی آموزش خطبه غدیر به گروه های مختلف و برگزاری مسابقه از آن؛ برگزاری جشن ها و مراسم با تعداد معدود و در فضای باز در شب و شام غدیر و... را از جمله برنامه های قابل ذکر عنوان و بیان کرد: این جشن ها در ۲۲ شهرک از اطراف کرمان و ۶ مکان از جمله پارک مادر، پارک پدر و...برگزار می شود.

 

 



وی تدارک ایستگاه های صلواتی و جمله نویسی غدیر بر خودروها، تبلیغات میدانی، توصیه به جشن های خانگی و نصب پرچم بر سر در منازل که بیانگر شرکت در غدیر است؛ تاکید بر هدیه به کودکان در غدیر، تاکید بر انجام مستحبات روز غدیر که در کتب ادعیه آمده، زیارت امین الله و... را مورد اشاره قرار داد.

 

 



حجت الاسلام عربپور اعلام کرد: بیش از یکصد هزار غذای مواساتی از طرف گروه های مردمی و هیئات مذهبی در عید غدیر توزیع می شود که در شهر کرمان ۴۰ هزار غذای مواساتی بین همسایگان و مومنین توزیع خواهد شد.

 

 



وی در پایان از برگزاری مسابقاتی از طریق صدا و سیما و اوقاف و... با موضوع آیات مربوط به غدیر و امامت و خطبه غدیر خبر داد.




 

کد خبر 1078695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha