آغاز به کار بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان مرکزی در اراک

قربانی گفت: بزرگترین مرکز واکسیناسیون استان مرکزی با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در مصلی بیت‌المقدس اراک آغاز بکار کرد.

«یاسر قربانی» با اشاره به اهمیت واکسیناسیون و سرعت بخشیدن به این امر در استان، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک، گفت: با نظر مثبت آیت الله دری نجف آبادی مصلای بیت المقدس اراک به منظور واکسیناسیون تجهیز شده و فعالیت از امروز در این مکان آغاز شده است.

 

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی اراک با اشاره به اینکه واکسن کرونا به افراد بالای ۵۸ سال رسیده است، افزود: تزریق واکسن کرونا مطابق با سند ملی در استان مرکزی در حال انجام است.

 

وی با اشاره به اینکه از امروز یکشنبه مورخ سوم مرداد ماه ۱۴۰۰، کلیه افراد بالای ۵۸ سال می توانند به یکی از سه مرکز واکسیناسیون تجمیعی اراک مراجعه کنند، ادامه داد: مرکز واکسیناسیون شماره یک واقع در شهرک مصطفی خمینی، کوی گلستان، ساختمان شماره ۲ دانشگاه علوم پزشکی اراک سالن ورزشی شهید ساکی، دومین مرکز تزریق واکسن واقع در کوی رضوی، خیابان فارابی، سالن ورزشی یادگار امام و سومین مرکز تزریق واکسن واقع در انتهای خیابان قائم مقام، جنب استخر شهرداری، مرکز مدیریت بحران است.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: افراد می توانند با مراجعه به این مراکز نسبت به دریافت واکسن کرونا اقدام کنند و در راستای تسریع در ایمن سازی جامعه، کوشا باشند.

 

قربانی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه کلیه متولدین ۱۳۴۰ به قبل که به هر دلیلی موفق به دریافت واکسن کرونا نشده‌اند، تنها تا روز دوشنبه هفته جاری فرصت دارند که با مراجعه به مراکز مربوطه، واکسن خود را دریافت کنند، گفت: پس از آن دانشگاه علوم پزشکی اراک هیچ قولی در تامین واکسن این گروه نخواهد داد.

سنخگوی دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: افراد دارای بیماری ام اس به دلیل احتمال آسیبی که به‌واسطه ابتلا به کرونا متوجهشان می شود و با توجه به اینکه جزء گروههای پر خطر هستند، نباید نسبت به تزریق به‌موقع واکسن آن ها تعلل ایجاد کرد.

 

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از امروز یکشنبه واکسیناسیون این گروه پرخطر آغاز می شود که با توجه به شرایط آن ها، با این گروه تماس گرفته می شود و مکان و زمان مراجعه به صورت تلفنی و یا پیامک اعلام خواهد شد.

 

قربانی با بیان اینکه واکسن نقش بسیار مهمی در پیشگیری از این بیماری دارد، گفت: رعایت پروتکل‌های بهداشتی بعد از دریافت واکسن همچنان ضروری است و افراد باید در این راستا کوشا باشند.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: به اطلاع مردم شریف شهر اراک می رساند، کسانی که واکسن آسترازنکا دریافت نموده اند و نوبت تزریق دز دوم  آنها ( سه ماه بعد از تزریق نوبت اول) فرا رسیده است دعوت می گردد در روز دوشنبه، مورخ چهارم مرداد ۱۴۰۰ در مصلی بیت‌المقدس اراک ( درب میدان البرز) از ساعت ۸ الی ۱۳ جهت دریافت واکسن حضور بهم رسانند.

کد خبر 1078710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha