سیدی که رونق و حفظ مسجد دغدغه‌اش بود

تنی چند از شخصیت‌های حوزوی و مسجدی از خدمات مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین سید حیدر جعفری در نشر معارف اسلامی، تربیت عناصر کارآمد انقلابی و خدمت به روحانیون و طلاب سخن گفتند.

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد: حجت الاسلام والمسلمین سیدحیدر جعفری، مدیر مجتمع فرهنگی ولیعصر(عج) تهران و از نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی و مشاور دو تن از روسای جمهوری کشورمان، از اواخر دهه شصت و به صورت جدی تر از اواسط دهه هفتاد به فکر ساخت مسجدی در قلب تهران افتاد و سرانجام توانست به دغدغه اصلی خود جامه عمل بپوشاند. خبرنگار ما به بهانه درگذشت مرحوم جعفری، گفت و گویی با تنی چند از اهالی مسجد داشته است که در مشروح این گفت و گو را در ادامه می خوانید.

 

مرحوم جعفری از مدیران کارآمد انقلابی و مردمی بودند

 

حجت الاسلام والمسلمین «محمد شاهی عربلو» با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جعفری از نیروها و مدیران متدین، انقلابی، فداکار و مردمی بود، اظهار کرد: درگذشت ایشان ضایعه بسیار ناراحت کننده و دردآوری برای عموم مردم به ویژه اهالی خطه آذربایجان است. زمانی که بنده نمایش مجلس بودم بسیاری از نمایندگان قدیمی مجلس از خدمات ایشان برای ما سخن می گفتند و آن مرحوم را نماینده دغدغه مند و انقلابی واقعی می دانستند.

 

امام جماعت مسجد پنج تن آل عبا (ع) (واقع در شهرک حضرت ولی عصر (عج) تهران) افزود: حجت الاسلام والمسلمین جعفری مسجد حضرت ولی عصر (عج) را به محلی برای نشر معارف اسلامی و پایگاه تقویت ولایت فقیه و خدمت به نیازمندان و تربیت عناصر مفید برای انقلاب اسلامی قرار داده بودند.

 

وی اضافه کرد: حجت الاسلام والمسلمین جعفری هر چه داشت برای محوریت بخشیدن به جایگاه مساجد و روحانیت در مدیریت جامعه و نشر ارزش های نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار می گرفت و حقیقتا زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب و مردم کرده بودند.

 

حجت الاسلام والمسلمین «ابراهیم پورحسین» معاون سابق دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محق اردبیلی نیز با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جعفری مسجد را مرکز اصلی و پایگاه مهم تبلیغ دین می دانست، گفت: آن مرحوم باور داشت یک مسجد نباید صرفا یک نمازخانه یا محلی برای قرائت قرآن و ادعیه باشد، بلکه باید مرکزی برای همه کارهای خوب و خداپسندانه باشد.

 

با جان و دل مشکلات مردم به ویژه روحانیون را برطرف می کرد

          

معاون سابق دفتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محق اردبیلی افزود: حجت الاسلام والمسلمین جعفری آنقدر در مدیریت مسجد موفق بود که ضمن اینکه مشکلی در تامین هزینه های جاری آن نداشت، گروه های مختلف مردم از نقاط مختلف تهران برای رفع مشکلات شان نزد ایشان می آمدند و ایشان همچون پدری مهربان و روحانی واقعی، در خدمت مردم بود.

 

به گزارش خبرنگار شبستان، مراسم ترحیم حجت الاسلام والمسلمین جعفری با حضور محدود روحانیون و طلاب و سایر گروه های مردم، در مسجد نور تهران برگزار شد که طی آن حجت الاسلام «محمد آیتی بیرجندی» طی سخنرانی در این مراسم با اشاره به سوابق انقلابی و مبارزاتی حجت الاسلام والمسلمین جعفری، اظهار کرد: ایشان با تمام سوابق درخشان و کارنامه کم نظیری که داشتند، سنگر مسجد را فراموش نکرد.

 

هیچ کس دست خالی از نزد آقای جعفری برنمی گشت

 

این خطیب دینی افزود: مرحوم آقای جعفری مسجد حضرت ولی عصر (عج) را برای ترویج معارف شریعت مقدس اسلام و خدمت به انقلاب اسلامی و مردم و به ویژه روحانیون و طلاب بنا کرد و کسی را سراغ ندارم که مشکل خود را نزد ایشان بیان کرده باشد ولی دست خالی برگشته باشد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جعفری در دوره شیوع ویروس کرونا جلسات درس خارج و اخلاق را تعطیل نکرده بود، گفت: ایشان باور داشت کار برای دین تعطیل بردار نیست لذا باید در مسجد همیشه به روی مردم باز باشد.

 

پدرم مسجد را اولویت خدمترسانی خود قرار داده بود

 

«سیده مریم جعفری» نیز با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین جعفری همیشه در خدمت اسلام و انقلاب بود، گفت: مرحوم پدرم حتی زمانی که نماینده مجلس شورای اسلامی بود، مسجد را به عنوان دفتر کار خود قرار داده بود و هر گاه می خواست به مردم خدمت کند، مسجد را در اولویت خدمت رسانی خود قرار می داد.

 

دختر مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جعفری ادامه داد: یکی از وصیت های مهم پدر به خانواده این بود که مسجد را که امام خمینی (ره) سنگر می دانستند، باید همیشه حفظ و تقویت شود.

 

کد خبر 1078956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha