سپاه به دنبال آرم سازی نیست بلکه به دنبال آرمان سازی است 

حسبن معروفی گفت: سپاه با این اقدامات به دنبال بالا بردن پرچم خود و بسیج و یا آرم سازی نیست بلکه به دنبال آرمان سازی است چرا که حل مشکلات مردم از آرمان های انقلاب، امام بوده و از رسالت اصلی ما است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، صبح امروز ۴ مرداد به مناسبت دهه امامت و ولایت چندین طرح اشنغالزایی ومحرومیت زدایی با حضور فرمانده سپاه استان کرمان در شهرستان منوجان افتتاح شد.



«حسین معروفی» در نشست سرگروه های جهادی شهرستان منوجان ، با بیان این مطلب که مقام معظم رهبری  (مدظله العالی) در جلسات خصوصی از ۳ کار به عنوان کار فرهنگی عمیق، ماندگار و جاوید یاد کردند، گفت:  اردوهای راهیان نور یکی از این کارها است، زیرا نگاه به دفاع مقدس چه ملی و چه مذهبی هر ۲ مقدس است و برای همین تاکنون شهیدان، رزمندگان، آزادگان و جانبازان ماندگار بوده و محور اصلی وحدت امروز جامعه ما این قشر هستند.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: دومین کار بزرگ فرهنگی، حرکت نظام تربیتی صالحین به عنوان زیرساخت کار فرهنگی و عمیق است و سومین کار بزرگ فرهنگی اردوهای جهادی است چرا که در این اردوها ابتدا فرد ساخته می شود و سپس می سازد و این رمز ماندگاری کار جهادی است.


وی بیان کرد: در گروه های جهادی تاکید بر خودسازی، خودساختگی و درون رزمی است و اردوهای جهادی پدیده ای دقیقا فرهنگی است زیرا همراه با تغییر نگاه است و اگر ما درست مراقبت کرده و درون رزمی خود را قوی کنیم قطعا برون رزمی قوی در مقابل دشمن خواهیم داشت.


معروفی ابراز کرد: شرط برون رزمی انسان در مکتب الهی و در غدیر علوی درون رزمی است و امام مسلمین در روز شهادت شهید حاج قاسم سلیمانی در منزل شهید فرمودند؛ شهید سلیمانی از نفسش عبور کرده بود.



فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: نتیجه این شد که امروز حاج قاسم سلیمانی قطب نمای جهان اسلام برای رسیدن به حقیقت و سعادت در همه ابعاد است و همگان اعم از مردم آزادی خواه، دغدغه مند دین و دغدغه مند انسانیت به وجود این شهید افتخار می کنند.


وی اظهار کرد: امروز بیش از ۳۰ درصد با نگاه ملی و برای تکریم، تجلیل و احترام و ۷۰ درصد نیز با نگاه اعتقادی در کنار مزار حاج قاسم حضور می یابند.


معروفی خاطرنشان کرد: کار جهادی یک پدیده فرهنگی است چرا که نگاه و اندیشه را تعییر می دهد برای همین امروز در جهان اسلام شهید سلیمانی بزرگترین شخصیت فرهنگی است زیرا نگاه جامعه بزرگ اهل سنت را نسبت به شیعه، حکومت و جمهوری اسلامی تغییر داد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اضافه کرد: در استان کرمان بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی مردمی انقلابی ذوب شده در حقیقت انقلاب که همانا حقیقت دین است، وجود دارد و امسال گروه های جهادی شناسنامه دار و محله محور می شوند و کار برای آنها تعریف می شود و تاکنون در سال جاری بیش از ۳۰ درصد گروه های جهادی شناسنامه دار شده اند.


وی عنوان کرد: گروه های جهادی تلفیقی از دانش آموزان، دانشجویان و اقشار مختلف خواهر و برادر هستند و گروه های جهادی برای نیاز هر لحظه، ملجا و تکیه گاه مردم بودن تعریف می شوند چرا که از مردم، با مردم و برای مردم هستند.


معروفی اظهار کرد: در جنوب کرمان علی رغم محرومیت ها و مشکلات اما فعالیت گروه های جهادی ملموس است به طور مثال در پی وقوع سیل سال گذشته در منطقه زهرآلود ظرف مدت ۲۵ روز ۹۴۰ چشمه سرویس بهداشتی ساخته شد و با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی در جنوب و شرق استان ۲ هزار و ۴۷۰ سرویس بهداشتی ساخته شد.


فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: همچنین یکهزار و ۱۹۰ مسکن محروم و مددجو تعمیر و یا ساخته شده و به ۱۰۴ روستا که با بی آبی مواجه بودند، آبرسانی شد.


وی تصریح کرد: استان کرمان چهارمین استان است که با بی آبی مواجه بوده و ۷۴۷ روستا با تنش آبی و یا بی آبی مواجه اند که امسال آبرسانی به ۳۰۷ روستا در دستور کار قرار دارد و هم زمان با هفته دفاع مقدس به ۱۱۰ روستا با ۱۹۰ کیلومتر لوله گذاری آبرسانی می شود.


معروفی تاکید کرد: با راه اندازی قرارگاه نهضت آب مرد میدان شهید حاج قاسم سلیمانی و با کمک گروه های جهادی کار آبرسانی انجام می شود و برای تحقق این مهم پنج مولفه از جمله نقش سیستم دولتی (نقش آبفاهای شهرستان ها)، نقش سپاه، نقش گروه های جهادی، نقش خیرین و نقش مردم تعریف شده است.


وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سپاه با این اقدامات به دنبال بالا بردن پرچم خود و بسیج و یا آرم سازی نیست بلکه به دنبال آرمان سازی است چرا که حل مشکلات مردم از آرمان های انقلاب، امام بوده و از رسالت اصلی ما است و سپاه انقلاب را با مردم تعریف می کند زیرا انقلاب بدون مردم، انقلاب نیست.

 

گفتنی است؛ هم زمان با سفر فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به شهرستان منوجان یک واحد خانه عالم در روستای شکر آباد افتتاح شده و همچنین شرکت تعاونی هزار نقش دیانا به همت گروه جهادی ذوالفقار به منظور اشتغالزایی بانوان به بهره برداری رسید، در این شرکت قریب 14نفر به صورت روزانه مشغول به کار هستند که انواع لباس های سنتی و گلابتون دوزی شده در طرح‌های متنوع را تولید کرده و به بازار عرضه می کنند.


دیدار با خانواده شهیدان کریم و محمدرضا مبرز ‌با حضور امام جماعت اهل سنت منوجان مولوی محمد پکیردادزهی، از دیگر برنامه های سفر یکروزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان به منوجان بود.

کد خبر 1078961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha