تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیارد تومانی در خراسان جنوبی مبادله شد

تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره براری از معادن چهار شهرستان خراسان جنوبی به ارزش ۵۰۰ میلیارد تومان در سیزدهمین جلسه ستاد توسعه استان مبادله شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری از معادن و صنایع معدنی خراسان جنوبی با بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سرب و روی کشور امروز (۴ مرداد) در سیزدهمین نشست ستاد توسعه خاوران بین استاندار خراسان جنوبی و سرمایه‌گذار بخش خصوصی امضا و مبادله شد.

 

دوره اجرای این تفاهم‌نامه که از مرداد ماه جاری در استان کلید می‌خورد، ۳۶ ماه و میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی برای اجرای آن ۵۰۰ میلیارد تومان است. که در قالب این تفاهم‌نامه زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۲۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم فراهم می‌شود.

 

شرکت کیمیای زنجان گستران از شرکت‌های زیرمجموعه هلدینگ سرمایه‌گذاری زرین است که در شهرستان‌های قاینات، طبس، بشرویه و نهبندان فعالیت خواهد کرد و در حال حاضر به عنوان بزرگترین تولیدکننده کنسانتره سرب و روی کشور فعال است.

 

بنا به تفاهم استاندار خراسان جنوبی با مدیرعامل شرکت کیمیای زنجان گستران مقرر شد که این شرکت در ادامه سرمایه‌گذاری‌ها و فعالیت‌های خود در زمینه معدن و صنایع معدنی، نخستین پژوهشگاه زغال‌سنگ کشور را در شهرستان طبس راه‌اندازی کند.

 

بورسیه کردن و جذب تمامی دانشجویان و دانش‌آموختگان مرتبط با رشته‌های مدنظر این مجموعه در حوزه‌های فعالیتی، در صورت رسیدن به مرحله فرآوری سرب و روی از دیگر مواردی است که این شرکت در قالب مسئولیت اجتماعی متعهد شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی همچنین به این شرکت پیشنهاد داد با سرمایه‌گذاری در زمینه بهره‌برداری از یک یا چند فرصت گردشگری استان، حوزه فعالیتی خود را توسعه دهد و به رونق گردشگری در خراسان جنوبی کمک کند.

 

کد خبر 1079026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha