روند موفق و پرشتاب تحول در حوزه علمیه خراسان شمالی تداوم یابد

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی خواستار تداوم روند موفق و پرشتاب تحول در حوزه علمیه خراسان شمالی در دوره مدیریت جدید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ حجت‌الاسلام والمسلمین «رضا نوری» امروز دوشنبه (چهارم مردادماه) در نشست شورای استانی حوزه علمیه که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمصباح عاملی» مدیر حوزه علمیه خراسان و با محوریت تکریم حجت‌الاسلام «حجت سالاری مکی» مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی برگزار شد، از خدمات و زحمات 10 ساله حجت‌الاسلام سالاری مکی در مدیریت حوزه علمیه استان قدردانی کرد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی افزود: حجت‌الاسلام سالاری مکی حدود یک دهه در استان صادقانه خدمتگزاری کرد و بارها شاهد بودیم که پیگیری و دلسوزی و دغدغه مندی و حساسیت وی نسبت به مسائل مختلف فرهنگی مذهبی استان، نه‌تنها کمتر بلکه بیشتر از ما بود.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: پیگیری ویژه مصوبات شورای استانی حوزه و اعلام نتیجه اقدامات انجام‌شده، از جمله مواردی بود که در مدت حضور ایشان در استان به‌خوبی اجرایی می‌شد و انتظار می‌رود ازاین‌پس نیز در دوره مدیریت جدید تداوم داشته باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری گفت: حجت‌الاسلام سالاری مکی، تجربیات ارزنده‌ای درزمینهٔ مدیریت مدارس، اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و آموزشی، اقدامات کارگاهی، بحث‌های عمرانی، پیگیری احداث و تکمیل ساختمان مدارس علمیه استان و تعامل با دستگاه‌های مختلف دارد که این تجربیات می‌تواند در آینده هر مجموعه‌ای را کمک کرده و تأثیرگذار باشد.

 

گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مصباح عاملی، مدیر حوزه علمیه خراسان با صدور حکمی حجت‌الاسلام علی حیدری را به‌عنوان مدیر جدید حوزه علمیه خراسان شمالی منصوب و جایگزین حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی کرده است.

 

بر اساس اعلام  مدیر حوزه علمیه خراسان، از این ‌پس از توانمندی‌های مدیریتی و اجرایی حجت‌الاسلام سالاری مکی مدیر سابق حوزه علمیه خراسان شمالی، در امور طلاب و دانش‌آموختگان حوزه علمیه خراسان استفاده خواهد شد.

 

حوزه علمیه خراسان هزار و ۲۰۰ سال قدمت داشته و اکنون با بیش از ۳۰ هزار طلبه که زیر نظر افزون بر دو هزار استاد در ۱۳۱ مدرسه علمیه تحصیل می‌کنند، پس از حوزه علمیه قم بزرگ‌ترین مرکز حوزوی کشور است.‌

 

مدارس علمیه در استان خراسان شمالی از سال ۱۳۸۸ تا سال ۱۳۹۵ به‌صورت نمایندگی و تحت نظر حوزه علمیه خراسان بزرگ فعالیت می‌کرد اما حوزه علمیه خراسان شمالی از شهریورماه ۹۵ به مدیریت استانی ارتقا یافت.‌

 

 

 

کد خبر 1079035

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha