اقامه نماز جمعه در ۳۹ منطقه خوزستان/ هزینه‌‌ها برای بازسازی مصلی‌ها بر اساس توافقات استانی تامین می‌شوند

حجت الاسلام علی‌نژاد با بیان اینکه روند ساخت مصلی در شهرهای اهواز، رامهرمز و شوش در حال انجام است گفت: هزینه‌های ساخت مصلی از سوی دولت به صورت توافقی در استان‌ها در نظر گرفته شده و تمرکز انجام کار بر کمک‌های مردمی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت الاسلام جلیل علی‌نژاد» امروز (دوشنبه ۴ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون سالروز اولین اقامه نماز جمعه برگزار شد، ضمن تبریک سالروز ولادت امام هادی(ع) اظهار کرد: پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان امام خمینی(ره) است.

 

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان افزود: معمولا در اسلام، مسلمانان در سه نوبت اجتماع می کنند، مسلمانان اجتماع روزانه که همان نمازهای یومیه است، مورد بعدی اجتماع سالانه که حج و مورد سوم اجتماع هفتگی مسلمانان در روز جمعه برای اقامه نماز عبادی سیاسی روز جمعه است.

 

وی با بیان اینکه ثواب اقامه نماز جمعه برابری با ادای حج واجب و عمره می‌کند ادامه داد: نماز جمعه همیشه مرکز وحدت مردم بوده و باید اذعان کنیم که خطبه‌های نماز جمعه جزو نماز به شمار می‌آیند و توجه به آن لازم و ضروری است.

 

حجت الاسلام علی‌نژاد با اشاره به اینکه در ۳۹ پایگاه در استان خوزستان که شامل ۲۵ شهرستان و ۱۴ بخش بوده نماز جمعه اقامه می شود اضافه کرد: به جز شهرهای قرمز و نارجی که از نظر بهداشتی منع دارد، در مابقی شهرها نماز جمعه در حال برگزاری است و باید اذعان کرد که بیشتر توجه به دستورالعمل های بهداشتی در ستاد اقامه نماز جمعه صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه تا پایان شهریورماه ۱۷ جابه‌جایی در ائمه جمعه شهرستان‌های خوزستان را خواهیم داشت تصریح کرد: هدف ما در انتخاب امام جمعه استفاده از ظرفیت‌های جوانان است در حالی که پختگی و بصیرت‌دار بودن از جمله موارد مهم یک امام جمعه است.

 

مدیر دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خوزستان با اشاره به اینکه ۹۴ درصد ائمه جمعه خوزستان برنامه مدون یک‌ساله را ارائه داده‌اند ابراز کرد: این برنامه‌ها غیر از برنامه‌های روزانه و عمومی است، تمرکز سیاست‌های ائمه جمعه بر ارتباط گیری با جوانان، دانشگاهیان، حوزه‌های علمیه و عمق بخشیدن به ارتباط با گروه‌های جهادی است.

 

وی با بیان اینکه ائمه جمعه مقام اجرایی یک شهر نیستند عنوان کرد: با این حال با توجه به جایگاه ویژه ای که ائمه جمعه در سطح شهرستان‌ها دارند، اقدامات و پیگیری‌های بسیار خوبی برای رفع مشکلات مردم از سوی ائمه جمعه صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام علی‌نژاد در پاسخ به خبرنگار شبستان در خصوص تامین هزینه‌های مالی برای اتمام ساخت مصلی‌های نماز جمعه اذعان کرد: روند ساخت مصلی در اهواز، رامهرمز و شوش در حال انجام است، باید بیان کنیم که هزینه‌‌ها برای این مهم از سوی دولت به صورت توافقی در استان‌ها در نظر گرفته شده و تمرکز اتمام ساخت بر کمک‌های مردمی است که ضرورت دارد کمک‌های ویژه‌ای صورت گیرد.

 

 وی یاد آور شد: بر اساس پایش‌های میدانی مشخص شده، در شهرهایی که امام جمعه دارند وضعیت به نسبت به از سایر شهرهایی که فاقد امام جمعه هستند بهتر است، بنابراین با توجه به جایگاه حقوقی و مورد اعتماد امام جمعه ضرورت دارد همه شهرهای و بخش‌ها دارای امام جمعه شوند.

 

کد خبر 1079130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha