به دنبال اقامه قرآن باشیم/تجلیل از خادمان قرآنی اجر دادن به ساحت قرآن است

عبدالهادی فقهی زاده گفت: برای آمر به قرآن بودن باید قرآن کریم را اقامه کرد و نتیجه اقامه قرآن کریم درکنار سایر کتب آسمانی بهره مندی از برکات معنوی و مادی است.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، «عبدالهادی فقهی زاده»،‌ معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در بیست و ششمین آیین تکریم و تجلیل از خادمان قرآن گفت: برای آمر به قرآن بودن باید قرآن کریم را اقامه کرد.

 

وی افزود: قرآن کریم در آیه 66 سوره مایده بحث اقامه کتاب آسمانی را پیش کشیده که در کنار آن به مفاهیم والای عمل خالصانه سفارش میکند. نتیجه اقامه قرآن کریم درکنار سایر کتب آسمانی بهره مندی از برکات معنوی و مادی است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  با اشاره به اهم فعالیت های معاونت قرآن و عترت تصریح کرد: معاونت قران و عترت وزارت ارشاد مفتخر است با راه اندازی انجمن خادمان قرانی در مدت چهار سال گذشته برنامه های خود را با هدف اجرگذاری ساحت قرآن کریم و زمینه سازی برای الگودهی به جوانان و تبیین راه رسم قرآنی برگزار کند.  در این مسیر نباید از حمایت های دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی غافل شد.


بنابراین گزارش، سنت حسنه تجلیل از نخبگان و شخصیت های قرآنی در حوزه های مختلف پژوهشی هنری مدیریتی و تبلیغی در راستای رسالت و ماموریت های وزارت فرهنگ و  ارشاد اسلامی است. که پس از پیروزی انقلاب اسلامی به ابتکار مدیران فرهنگی کشورپیریزی طراحی و به اجرا درآمده و خوشبختانه درحال برگزاری بیست و ششمین دوره آن هستیم.

از ویژگی های این تلاش قرآنی تنوع و فراگیری آن است که اساتید مختلف از جمله حفظ، قرایت، پژوهش، هنر، نرم افزار را شامل می شود.

کد خبر 1079201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha