اشتغال ۲۰۰ نفر در منطقه طلایی هیرد نهبندان

بیکی گفت: منطقه طلای هیرد امسال با اشتغال ۲۰۰ نفر به بهره برداری می رسد، این منطقه در کشور منطقه نمونه طلا و قطب معدنی شرق کشور معرفی و توسعه خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند،  «مجید بیکی» امروز (5 مرداد) در نشست با امام جمعه نهبندان که به مناسبت پنجم مرداد سالروز چهل و دومین سالگرد اقامه نماز جمعه برگزار شد، اظهار کرد: ائمه جمعه شهرستان همواره تلاش کرده اند از تریبونی که در اختیار آن هاست در راستای وحدت و انسجام مردم استفاده کنند.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه ائمه جمعه منشاء وحدت هستند، گفت: نماز جمعه به عنوان یک فریضه سیاسی و اجتماعی بسیار مهم است و مردم از این طریق از مسائل روز جامعه آگاهی می یابند.

 

بیکی بیان کرد: برپایی نماز جمعه به عنوان یک رکن در نظام در راستای امیدآفرینی مهم است؛ مقام معظم رهبری در شرایط شیوع بیماری کرونا تاکید بر عدم تجمع مردم دارند، لذا نماز جمعه با یکسری محدودیت ها و مطابق مصوبات ستاد ملی کرونا برگزار شد.

 

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در راستای خدمت رسانی به مردم اشاره کرد و گفت: تمامی روستاهای بالای 20 خانوار نهبندان از نعمت گاز بهره مند شده اند و سایر روستاها نیز به زودی گاز رسانی می شوند.


فرماندار نهبندان با بیان اینکه هفت کیلومتر از مسیر نهبندان و شوسف آماده بهره برداری است، افزود: تمام مسیر نهبندان تا سربیشه پیمانکار دارد، در حوزه راه سازی با وجود زمان بر بودن طبق برنامه پیش می رویم.

 

بیکی ادامه داد: در حوزه اشتغال و سرمایه گذاری؛ دغدغه نبود شغل مناسب داشتیم که طی یک ماه آینده یکی از کارخانه های شهرک صنعتی واحد سنگ آهک و کنسانتره با بیش از 70 نفر اشتغال مستقیم آماده بهره برداری است.

 

وی از رونق خاصی در حوزه اشتغال، تولید و معدن در نهبندان طی آینده نزدیک خبر داد و گفت: مجموع مصرف برق در مصارف کشاورزی، خانگی و صنعتی 14 مگاوات بوده است که راه اندازی دو واحد سنگ آهن و منیزیت در شهرک صنعتی نهبندان تنها 10 مگاوات برق لازم داریم، لذا تامین برق این واحدها را پیگیری می کنیم.

 

فرماندار نهبندان ادامه داد: با راه اندازی این دو واحد شاهد کمبود برق خواهیم بود لذا پست 132 نهبندان باید ارتقاء یابد، موضوع برق رسانی به معدن شاهکوه در حال انجام است و اجرای پست در حال مناقصه است.

 

بیکی با بیان اینکه از زمان آغاز طرح مسکن محرومین بیش از هزار و 600 واحد مسکونی در سطح روستاها احداث و در حال احداث است، گفت: در بخش مسکن شهری 440 واحد سهمیه داشته ایم که در این بخش با توجه به تامین زمین توسط متقاضی، نتوانستند این تعداد متقاضی را جذب کنیم.

 

وی با بیان اینکه در طرح اقدام ملی مسکن، زمین جانمایی و 364 واحد تامین شد، گفت: با تفاهم نامه های جدید، احداث 750 تا 800 واحد آغاز خواهد شد که تعدادی از آنها پیشرفت خوبی دارد.

 

فرماندار نهبندان گفت: در دولت آینده نیز احداث چهار میلیون واحد برنامه ریزی شده که طرح های خوبی آغاز خواهد شد چرا که مشکل تامین زمین در نهبندان نداریم.

 

بیکی در پایان به ظرفیت های معدنی نهبندان اشاره کرد و افزود: منطقه طلای هیرد امسال بهره برداری و 200 اشتغال ایجاد خواهد کرد و این منطقه به عنوان قطب معدنی شرق کشور معرفی و توسعه خواهد یافت.

 

 

 

 

کد خبر 1079520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha