لزوم عزم جمعی برای تسریع واکسیناسیون کرونا در جنوب کرمان

اصغر مکارم گفت: واکسیناسیون از اولویت های مقابله با کرونا است و تسریع در روند آن عزم جمعی می طلبد بنابراین باید از هر امکانی برای واکسیناسیون استفاده کرد تا مردم بتوانند با شرایط بهتر و سریعتری واکسن را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۵ مرداد ماه جلسه شورای مدیران دانشگاه علوم پزشکی جیرفت برگزار شد.


«اصغر مکارم» در این جلسه با اشاره به سفر اخیر معاون درمان وزارت بهداشت به جنوب کرمان، گفت: جان بابایی در این سفر از وضعیت مراکز درمانی منطقه اعلام رضایت داشتند و این دستاورد تلاش های کادر درمان و پیگیری های انجام شده در تامین تجهیزات مورد نیاز بخش های کرونا است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت افزود: همکاران بهداشت و درمان به ویژه معاونان تاکنون کمک بزرگی در مدیریت بیماری کرده اند، یکی از کارهای خوب پای کار بودن متخصصان داخلی است و تا ۳۲۰ بیمار کرونایی نیز در روز بستری شد.


وی خاطرنشان کرد: با پیگیری های انجام شده تجهیزات خوبی همچون تخت، تانکر ذخیره اکسیژن، اکسیژن ساز و غیره تامین شد تا توانستیم یک اپیدمی سخت را مدیریت کنیم و پاسخگوی حداقل نیاز مردم باشیم.


مکارم با اشاره به اهمیت تسریع روند واکسیناسیون کرونا به عنوان یک عامل مهم در کاهش مرگ افراد مبتلا در کنار رعایت دستورالعمل های بهداشتی، تصریح کرد: واکسیناسیون مرگ کادر بهداشت و درمان را کاهش داده است و با واکسینه افراد سنین بالا نیز آمار فوت ناشی از کرونا به نسبت کمتر شده است که این امر نشان دهنده اهمیت موضوع در نجات جان افراد است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت ابراز کرد: واکسن موجب مرگ نمی شود بلکه عوارض جانبی افراد موجب مرگ می شود، اظهار کرد: ورودی واکسن ها در حال افزایش است و ظرفیت واکسیناسیون به هر دلیلی که پر نشد با رعایت نوبت و ثبت نام گروه های بعدی واکسینه شوند.


وی تاکید کرد: واکسیناسیون از اولویت های مقابله با کرونا است و تسریع در روند آن عزم جمعی می طلبد بنابراین باید از هر امکانی برای واکسیناسیون استفاده کرد تا مردم بتوانند با شرایط بهتر و سریعتری واکسن را دریافت کنند و در این راستا می توان از فضا ادارات و کمک افراد داوطلب برای واکسیناسیون استفاده کرد تا روند واکسیناسیون در منطقه سرعت یابد.


مکارم اضافه کرد: در این راستا ضروری است کلیه امکانات دانشگاه و سایر نهادها فعال شده و ساماندهی موضوع نیز توسط مرکز بهداشت انجام شود تا برنامه به طور درست و صحیح پیش رود.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خاتمه با اشاره بر لزوم استفاده از کلیه ظرفیت های منطقه برای تسریع در روند واکسیناسیون در جنوب کرمان، عنوان کرد: واکسیناسیون در روزهای تعطیل نیز ادامه دارد و همه باید با حساسیت و حضور به موقع دستاوردهای بزرگ حوزه سلامت در نجات جان انسان ها را تکرار کنند.

کد خبر 1079529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha