پیش بینی ایجاد اشتغال ۶ هزار نفر در طرح‌های سرمایه گذاری خراسان جنوبی

جعفری‌گیو با بیان اینکه تاکنون ۱۹۵ طرح در زمینه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در ستاد توسعه خاوران شناسایی شده است، گفت: پیش بینی ایجاد اشتغال این طرح‌ها ۶ هزار و ۶۷۰ نفر در استان است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «عیسی جعفری‌گیو» امروز (۵ مرداد) در نشست خبری معاونت امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی اظهار کرد: بعد از تشکیل ستاد خاوران در استان ۱۰۱ طرح فرصت سرمایه گذاری در قالب ۱۹۵ پروژه شناسایی و تصویب شد.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی گفت: از این تعداد ۹۴ طرح در حوزه کشاورزی است که تاکنون ۱۷ طرح در شهرک ها و نواحی صنعتی استان جانمایی و ۷۷ طرح نیز در اراضی ملی جانمایی شده است.

 

وی، طرح مربوط به بخش صنعت، معدن و تجارت را ۸۴ مورد دانست و افزود: از این تعداد ۴۲ طرح در شهرک ها، نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی و ۴۲ طرح در اراضی ملی شناسایی و جانمایی شده است.

 

جعفری‌گیو ادامه داد: از مجموع ۱۹۵ پروژه فرصت سرمایه گذاری برای ۸۴ مورد کلیه مراحل و استعلامات انجام شده است و برای برخی مجوز بی نام صادر شده و یا مجوز آن ها در حال صدور است.

 

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان‌جنوبی بیان کرد: ۵۴ طرح در مرحله انتخاب زمین، ۳۳ طرح در قرارگاه پشتیبانی برای فرمانداری ها ارسال شده که بررسی عدم معارض نداشتن آن در حال پیگیری است.

 

وی افزود: در حال حاضر ۱۷ طرح سرمایه‌گذار دارد که برای ۱۴ مورد تفاهم نامه با مبلغ بیش از چهار هزار میلیارد تومان مبادله شده است.

 

جعفری‌گیو در پایان اظهار کرد: برای این ۱۹۵ پروژه فرصت سرمایه گذاری در استان با پیش بینی اشتغال ۶ هزار و ۶۷۰ نفر تاکنون ۲۴ هزار و ۷۶۰ میلیون ریال سرمایه گذاری ریالی و ۱۹۵ میلیون و ۱۰۰ هزا یورو سرمایه گذاری ارزی برآورد شده است.

 

 

کد خبر 1079569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha