قرآن و عترت بهترین معرف برای عظمت روز غدیر و حادثه جهانی این روزاست

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بانه گفت: قرآن و عترت؛ بهترین معرف برای عظمت روز غدیر و حادثه جهانی این روزاست.

حجت‌الاسلام برومند رازیانی سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه در گفتگو خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: بی‌تردید واقعه غدیرخم فقط یک رویداد تاریخی نیست، بلکه حادثه‌ای بزرگ برای حفظ دستاورد‌های بعثت همه پیامبران الهی و خصوصاً پیامبر(ص) قلمداد می‌شود.

 

وی افزود: به تعبیر دقیق‌تر استمرار خط و آموزه‌های نبوت است که جریان رسالت را به امامت پیوند می‌دهد و در تعیین صحیح مسیر اسلام و مسلمانان نقش محوری و اساسی دارد. زیرا حفظ دستاورد‌های رسالت و فهم دقیق از قرآن مجید بدون پیام غدیر ممکن نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: عید غدیر برترین و مهم‌ترین اعیاد مسلمانان است که مربوط به رهبری مسلمانان است و همه ما باید در حفظ و نشر آن تلاش نمائیم و با هم متحد باشیم و در برابر کفر و نفاق و استکبار جهانی منسجم باشیم.

 

حجت‌الاسلام رازیانی اظهار داشت: عید غدیر از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان است. بنابر روایات در روز هجدهم ذی‌حجه سال دهم هجرت، پیامبر اکرم(ص) به دستور خدا امام علی(ع) را به مقام خلافت و امامت منصوب کرد. واقعه غدیر در سفر حجة الوداع سال دهم هجری و در سرزمین غدیر خم روی داد.

 

وی روایتی از امام صادق (ع) نقل کرد که می فرمایند: «روز غدیرخم عید بزرگ خداست، خدا پیامبری مبعوث نکرده، مگر اینکه این روز را عید گرفته و عظمت آن را شناخته و نام این روز در آسمان، روز عهد و پیمان در زمین، روز پیمان محکم و حضور همگانی است.»

 

وی در پایان به اعمال عید غدیر اشاره کرد و گفت: انجام اعمالی از جمله روزه گرفتن،غسل کردن،خواندن زیارت امین الله،خواندن دعای ندبه، پوشیدن لباسهای نیکو، زینت کردن،استعمال بوی خوش، صله رحم، اطعام مومنین،خواندن زیارت غدیریه و خواندن نماز عید غدیر بسیار شایسته است.

کد خبر 1079767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha