اصفهان غرق در شادی و سرور ولایت

اصفهان در روز عید سعید غدیرخم غرق در شادی و سرور جشن ولایت و امامت است و شادمانی سراسر نصف جهان را فراگرفته است.

خبرگزاری شبستان-اصفهان: عیدالله اکبر‏، روز اکمال دین نبوی و روز ولایت و امامت افتخاری برای شیعیان جهان است. روزی که پیامبر خوبی ها رسالتش را تکمیل و به وظیفه خود در ادامه مسیر دین عمل کرد و جامعه بشری از نعمت ولایت بهره مند شد.

این روز در میان دیگر ایام سال از جایگاه و اهمیت خاصی برخوردار بوده و اجری عظیم و بزرگ برای تکریم کنندگان در نظر گرفته شده است. آنان که این روز را گرامی می دارند از جایگاه مهمی بهره مند بوده و به سعادت دنیا و آخرت می رسند.

ایران اسلامی این روزها شادمانی و شادی را به سبب این عید بزرگ سپری می کند و دیار نصف جهان نیز غرق در این سرور و شادی است.

جریان های فرهنگی این روز را متفاوت کرده اند و برنامه های متنوعی در حوزه های مختلف در حال اجرا بوده بخش عمده آن مردمی و با حمایت و مشارکت تشکل های مردم نهاد اجرایی خواهد شد.

ستاد و بنیاد غدیر با همکاری خیرین و نهادهای فرهنگی هم افزایی را برای خدمت رسانی و برگزاری آیین و جشن های این روز ایجاد کرده اند.

*بیش از هزاران برنامه فرهنگی در سراسر استان اصفهان

 

همت و تلاش مردم و نهادهای فرهنگی باعث شده که در دهه ولایت و امامت و در نقطه عطف این مناسبت یعنی روز عید غدیرخم برنامه ها و فعالیت های متنوعی به مرحله اجرا برسد.

دبیر بنیاد بین المللی غدیر استان اصفهان در این باره گفت: اطعام، جشن های شادی، اجرای طرح مواسات، افتتاح پروژه های عمرانی، تکریم سادات و مسابقات فرهنگی و هنری از جمله سرفصل های فعالیت های این روز است.

حجت الاسلام «اسماعیل دست افکن» با اشاره به پیش بینی توزیع یک‌میلیون پرس غذا گرم در این مناسبت مهم در سراسر استان اصفهان خبرداد و گفت: امسال بسته بندی نان هم مثل سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) با ظرفیت ۲۰ هزار انجام خواهد شد.

وی توزیع چهار هزار بسته فرهنگی شامل کتاب، سی دی و خودکار، حرکت کاروان های شادی، تجلیل از سادات، تهیه جهیزیه برای نوعروسان، اجرای سرود در مناطق شهری، فعالیت های تبلیغی را از دیگر فعالیت های روز عید غدیرخم اعلام کرد.

*عقد اخوت و برادری در مساجد و محافل عمومی

 

عقد اخوت و برادری مومنان در این روز انجام می شود که این اقدام مهم در وحدت و انسجام شیعیان نقش داشته  مساجد و محافل عمومی محور این حرکت مهم هستند.

 گرچه کرونا بر اجرای جشن ها و برنامه ها تاثیر گذاشته اما جشن در فضای باز و فضای مجازی توام و سرشار از فعالیت های هدفمند و توسعه یافته در حوزه ولایت و امامت و عید غدیرخم است.

کد خبر 1080128

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha