نقش روحانیت در بیداری اسلامی کشورهای منطقه بی‌بدیل است

حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: به برکت انقلابی که امام راحل آن را بنیانگذاری کردند و مسیری که مقام معظم رهبری آن را طی می‌کنند، باعث شده که کشورهای زیادی در دنیا شعارهای اسلامی سردهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، همزمان با دهه امامت و ولایت و عید غدیرخم؛ 28 نفر از طلاب حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) شهرستان بناب ملبس به لباس روحانیت شدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «سیدمحمدعلی آل‌هاشم» در این مراسم با بیان این‌که غدیرخم نه تاریخ است نه روایت، بلکه غدیر ولایت است، اظهار داشت: پشتوانه غدیر رسالت است و پسوند آن امامت و ولایت است؛ بدون شک واقعه غدیر روزی سرنوشت‌ساز برای اسلام است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی آذربایجان‌شرقی با تبیین اهمیت غدیر در جامعه افزود: وظیفه حوزه و دانشگاه است که با برگزاری نشست‌های علمی و معرفی در سطوح عمومی و تخصصی از تمام امکانات و زیرساخت‌های فضای مجازی برای تبلیغ و ترویج غدیر اهتمام کنند.

آل‌هاشم همچنین با اشاره به ضرورت همت جهادی رسانه ملی برای ترویج معارف و فرهنگ غدیر گفت: امروز در این آشفته بازار که هجمه‌های زیادی علیه روحانیت انجام می‌گیرد باید به خانواده‌های طلاب تبریک گفت که فرزندان خود را برای تحصیل علوم دینی به این خیمه‌گاه فرستاده‌اند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نقش روحانیت در بیداری اسلامی کشورهای مختلف بیان کرد: به برکت انقلابی که امام راحل آن را بنیانگذاری کردند و مسیری که مقام معظم رهبری آن را طی می‌کنند، باعث شده که کشورهای زیادی در دنیا شعارهای اسلامی سردهند.

وی با بیان این‌که قشر روحانیت نسبت به جمعیت، بیشترین شهید را در دوران دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه حدود 5 هزار طلبه و روحانی شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام کرده اند.

کد خبر 1080324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha