قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۶ نفر رسید

یزدان پناه از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد به ۷۳۶ نفر خبر داد و گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته متاسفانه چهار هم استانی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» گفت: هم اکنون 404 بیمار در بیمارستان‌های معین کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد بستری بوده که از این تعداد، 165 نفر مبتلای قطعی و 21 نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار کرد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون 52 هزار و 258 مورد گزارش شده است.

 

وی ادامه داد: از 704 جواب نمونه pcr دریافت شده از آزمایشگاه سلولی مولکولی یاسوج، حدود 45 درصد موارد مثبت بودند و به ترتیب در بویراحمد، گچساران، بویراحمد و بهمئی بیشترین موارد مثبت را داشتند.

 

یزدان پناه یاداور شد: همچنین از 209 نمونه تست سریع در استان انجام شد که 25 درصد موارد مثبت و عمده آنها در شهرستان های کهگیلویه و چرام بودند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به مشاهده سویه دلتای این ویروس موسوم به کرونای هندی در استان و سرعت بسیار زیاد سرایت آن و درگیری سنین پایین، باید در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خصوص رعایت فاصله ۱.۵ متری، زدن ماسک و کاهش دورهمی دقت شود تا بتوانیم این خیز را مهار کرده و وارد وضعیت بحرانی‌تر نشویم.

کد خبر 1080338

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha