اختصاص بالغ بر ۴۵ هزار تخت بیمارستانی به بیماران کرونایی

جان بابایی گفت: بالغ بر ۴۵ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بیماران کرونایی خدمات می دهد و افزایش این تخت ها باعث مختوش شدن دیگر خدمات درمانی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «قاسم جان بابایی» عصر امروز (جمعه 8 مرداد) در بازدید از مراکز درمانی بیماران کرونایی گلستان اظهار کرد: از نظر تخت بستری و تجهیزات پزشکی و دارو در کشور کمبودی نیست ولی مردم باید شرایط حاد و بحرانی را درک کنند و نسبت به رعایت شیوه نامه های بهداشتی اهتمام داشته باشند.

 

معاون درمان وزارت بهداشت ادامه داد: در گلستان پیک پنجم کرونا موج سنگین تری نسبت به موج های قبلی بود.

 

جان بابایی بیان کرد: در اسفند 98 در گلستان  حداکثر بیمار یک هزار و 300 بود و این در حالی است که در حال حاضر بالغ بر یک هزار و 400 بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری هستند و همچنین 900 نفر نیز به صورت بستری موقت خدمات درمانی دریافت می کنند.

 

وی افزود: بالغ بر دو هزار و 300 بیمار کرونایی در گلستان خدمات درمانی دریافت می کنند و نگرانی ما از  روند رو به افزایشی بیماران کرونایی در استان است.

 

این مقام مسئول بیان کرد: بالغ بر 45 هزار تخت بیمارستانی در کشور خدمات کرونایی می دهد و افزایش این تخت ها باعث مختوش شدن دیگر خدمات درمانی خواهد شد.

 

جان بابایی افزود: میزان بار بیماران تصادفی و قلبی و عروقی زیاد است و نمی توانیم همه تخت های بیمارستان ها را به بیماران کرونایی اختصاص دهیم.

 

وی به ضرورت همکاری مردم برای کاهش شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: یکی از توفیقات ما  این بود که واکسناسیون گروه سنی بیش از 60 سال انجام شده و این مسئله باعث شده تعداد بیماران کرونایی بدحال کاهش پیدا کند.

 

 

کد خبر 1080481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha