نماهنگ «نباالعظيم» به مناسبت عيد غدير توليد و منتشرشد

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۹ با مشارکت گروه سرود میثاق تهران نماهنگ نبإ العظیم را به مناسبت عید غدیر به ۴ زبان ، فارسی،ترکی،بختیاری و عربی تولید و منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از مدیریت فرهنگی هنری منطقه9 ، فرهنگسرای رویش به مناسبت عید غدیر "نماهنگ نبإ العظیم " را با شعار «من_عاشق_مولای_غدیرم» با رویکرد  تبیین حقانیت ولایت و خلافت بلافصل امیرالمومنین علی(ع) در بین مردم وتقویت علقه و محبت مردم نسبت به حضرت علی(ع)  تولید كرد.

اکبر بختیاری مدیر فرهنگی هنری منطقه 9 و فرهنگسرای رویش درباره این تولید گفت: مدیریت فرهنگی هنری منطقه 9  با مشارکت گروه میثاق تهران به مناسبت عید غدیر و بدلیل شیوع ویروس کرونا  این محصول مجازی را تولید و در فضای مجازی  جهت بهره برداری شهروندان منتشر كرد.

بختیاری افزود:"نبا العظیم" به چند معنی تفسیر شده است؛قیامت،قرآن،تمام اصول عقائد دینی اعم از مبدا و معاد؛ اما در روایات زیادی که از طریق اهل بیت(ع) و بعضی از طرق اهل سنت نقل شده، "نباالعظیم"(خبر بزرگ) به مسئله ولایت و امامت امیر مومنان علی(ع) که مورد اختلاف و گفت و گو از سوی جمعی بود، یا به مسئله « ولایت به طور اعم» تفسیر شده است. از این رو این محصول با هدف  تبیین ضرورت وحدت جهان اسلام  به 4 زبان و لهجه فارسی،ترکی،بختیاری و عربی با همکاری گروه سرود میثاق تهران تولید و در عید سعید غدیر منتشر شد.

 این نماهنگ به سرپرستیِ محمد رضا نیازی،کارگردانیِ حسین هاشمی،فیلمبرداریِ سعید سوییزی و موسیقیِ آن توسط حسین موسوی تولید شد.  اشعار ترکی توسط ولی الله کلامی،اشعار فارسی و عربی توسط حسین ابراهیمیان و اشعار بختیاریِ آن توسط محمد احمدی دزفولی سروده شده است.

این نماهنگ پس از تولید در شبکه های اجتماعی مراکز فرهنگی هنری منطقه 9 شامل: فرهنگسرای رویش farhangsara_rouiesh، فرهنگسرای کار و تعاونfarhangsara_kar،خانه فرهنگ شمشیریkhanefarhang.shamshiri،خانه فرهنگ پروازkhane_farhang_parvaz، خانه فرهنگ مهرآبادkhanefarhangemehrabad، خانه فرهنگ ایرانسراiransara.art و کتابخانه شهید امیر کاشانیshahaid.kashanilib  با شعار"من_عاشق-مولای_غدیرم"منتشر شد.

 

شهروندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۴-۶۶۶۸۸۵۵۱تماس بگیرند.

کد خبر 1080587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha