سیل به ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شیروان خسارت وارد کرد

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: سیل به ۲۰۰ هکتار از اراضی زراعی و باغی شیروان خسارت وارد کرد.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارداشت: جاری شدن سیل به حدود 200 هکتار از اراضی زراعی و باغی این شهرستان که در مجموع 272 بهره بردار را شامل می شود، خسارت وارد کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان بیان کرد: سیل عصر پنج شنبه هفته گذشته، 117 میلیارد و 654 میلیون ریال خسارت به حوزه کشاورزی شیروان وارد کرد.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: جاری شدن سیل به اراضی زراعی گندم و جو و محصولات باغی سیب، باغات میوه، خیار، گوجه فرنگی، زعفران، ذرت، آفتابگردان، چغندرقند، لوبیا، دو واحد دامداری، ادوات کشاورزی و دام سبک و سنگین خسارت وارد کرده است.

 

وی تصریح کرد: خسارت کشاورزی مربوط به بخش مرکزی و بیشترین سطح و میزان خسارت دیده ناشی از سیل از بخش قوشخانه شهرستان اعلام شده است.

 

طبق گفته معاون برنامه ریزی فرمانداری شیروان جاری شدن سیل در هفتم مرداد ماه امسال، راه 10 روستای بخش قوشخانه شهرستان را مسدود کرد که با کمک عوامل راهداری سریع بازگشایی شد و خسات مالی در حوزه راهداری گزارش نشده است.

 

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهر پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد که ۱۰۵ هزار هکتار عرصه  زراعی و باغی دارد.

 

کد خبر 1080993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha