احداث سینما سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی است

رئیس حوزه هنری کردستان احداث سینما را سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی خواند وگفت: در عصر حاضر سینما به عنوان ظرفیتی مهم فرهنگی است و با توجه به جذابیتی که دارد بهترین مکان در راستای ایجاد سرگرمی‌های مناسب برای خانواده‌ها به‌ویژه نسل جوان به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، امین مرادی رئیس حوزه هنری استان کردستان در آئین افتتاح پردیس سینمایی مهر سقز اظهار کرد: این پردیس با سه سالن و ظرفیت ۴۶۹ صندلی در سقز به بهره‌برداری رسید.

 

 

 وی با اشاره به اینکه با افتتاح پردیس سینما سقز تعداد سالن‌های سینمای کردستان به ۱۴ سالن افزایش یافت، افزود: حوزه هنری در راستای ایجاد بسترهای فرهنگی و توسعه فرهنگ و هنر یکی از متولیان توسعه فرهنگ در استان است. 

 

رئیس حوزه هنری استان کردستان با بیان اینکه سقز با داشتن سابقه دیرین فرهنگی و غنی در حوزه هنرهای نمایش، سالها از داشتن سینما محروم بود، اعلام کرد: افتتاح سینما نقش مهمی در توسعه و گسترش فرهنگ ایفا خواهد کرد.

 

مرادی خاطر نشان کرد: همزمان با پردیس سینما مهر سقز چهار سالن سینمایی در سنندج و دو سالن نیز در بیجار افتتاح شد که در مجموع ۷۰۰ صندلی را به تعداد صندلی‌های سینمایی کردستان اضافه کرد.

 

وی راه‌اندازی و بهره‌برداری از پردیس سینمایی سقز را فرصتی برای حضور حوزه هنری در این شهرستان برشمرد و بیان کرد: این حضور می‌تواند زمینه ساز رقم خوردن فعالیت‌های بهتر فرهنگی و هنری باشد.

 

مرادی اذعان کرد: کردستان قطب فیلم کوتاه است و در جشنواره‌های مختلف ملی و بین‌المللی هنرمندان کردستانی جایزه‌های اول را کسب کرده‌اند که نشان از توانمندی آنان دارد.

 

وی احداث سینما را سرمایه‌گذاری در حوزه فرهنگی خواند و افزود: در عصر حاضر سینما به عنوان یک ظرفیت مهم فرهنگی است و با توجه به جذابیتی که دارد بهترین مکان در راستای ایجاد سرگرمی‌های مناسب برای خانواده‌ها به ویژه نسل جوان به شمار می‌رود.

 

رییس حوزه هنری کردستان از سینما به عنوان یک مجموعه کامل فرهنگی و پاتوق فرهنگی یاد کرد و گفت: پردیس سینمایی در سقز صرفا برای اکران و نمایش فیلم نیست بلکه زمینه‌ساز اجرای کارهای فرهنگی و پاتوقی برای کشف استعدادهای جوانان این شهر  است.

 

پردیس سینما مهر سقز دارای کافه کتاب، کافی شاپ، سالن انتظار و مجموعه بخش‌های فرهنگی است که در اختیار فرهنگ دوستان این شهرستان قرار می‌گیرد.

 

طرح پردیس سینمایی شامل سه سالن که سالن اصلی آن ۴۶۰ نفره و دارای ۲ سالن ۴۶ نفره است.

 

همچنین همزمان با افتتاح پردیس سینما مهر سقز، چهار سالن سینما در پردیس سینما بهمن سنندج به بهره‌برداری رسید که شامل سینمای کودک، سالن مختص اکران فیلم‌های روز جهان، سینمای روباز و استودیو صدا و دوبله است.

 

همچنین امروز در شهرستان بیجار نیز دو سالن به سینما آزادی این شهرستان اضافه شد.

کد خبر 1081017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha