۴۵۳۱۲ نفر آموزش های فنی و حرفه ای را در خوسف فرا گرفتند

ملکی از برگزاری ۳۸ دوره آموزشی از ابتدای امسال تاکنون در شهرستان خوسف خبر داد و گفت: در این دوره های آموزشی ۴۷۲ نفر بت نام کرده اند و در مجموع ۴۵ هزار و ۳۱۲ نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «وحید ملکی» امروز (10 مرداد) در نشست خبری که به مناسبت هفته ملی مهارت برگزار شد، اظهار کرد: فنی و حرفه ای برای ارتقای دانش افراد و ایجاد اشتغال برای 18 گروه از مخاطبان شامل دانش آموزان، دانشجویان، روستاییان و عشایر، زندانیان، زنان سرپرست خانوار، افراد دارای معلولیت، زنان خانه دار و ... آموزش هایی را ارائه می دهد.

 

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان خوسف از برگزاری 90 دوره آموزشی توسط فنی و حرفه ای شهرستان در سال گذشته خبر داد و گفت: در این دوره ها، 43 دوره متنوع آموزشی به کارآموزان آموزش داده شده است.

 

ملکی با بیان اینکه در سال گذشته یک هزار و 35 نفر دوره برای بانوان و آقایان آموزش های مهارتی ارائه شده است، ادامه داد: همچنین در این مدت 154 هزار و 526 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را فراگرفته اند.

 

وی از برگزاری دوره های آموزشی ویژه زندان مرکزی خبر داد و افزود: تاکنون برای ارتقای مهارت زندانیان دوره های زیادی از جمله مکانیک خودرو، مراقبت زیبایی(پیرایش مردانه)، تعمیر موتورسیکلت، تعمیر آبگرمکن دیواری، برق ساختمان، تعمیر کولر و ... برگزار شده است.

 

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان خوسف ادامه داد: همچنین تاکنون در بازداشتگاه زنان با کمک آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای شهرستان، دوره های زیادی همانند رسته های صنایع دستی (دوخت های تزیینی، سرمه دوزی، مراقبت زیبایی، خیاطی و راسته دوزی) برگزار شده است.

 

ملکی از برگزاری 38 دوره آموزشی با تنوع 24 دوره در پنج ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این دوره های آموزشی 472 نفر ثبت نام کرده اند و در مجموع 45 هزار و 312 نفر ساعت آموزش های فنی و حرفه ای را فرا گرفتند.

 

وی با بیان اینکه اولین دوره تعمیر موتور سیکلت های (انژکتوری) در استان خراسان جنوبی در شهرستان خوسف در حال برگزاری است، تصریح کرد: همچنین برای اولین بار در سال های گذشته، دوره آموزشی حکاکی روی پوست شتر مرغ در خوسف برگزار شد.

 

رئیس فنی و حرفه ای شهرستان خوسف در پایان با اشاره به برنامه های هفته ملی مهارت، گفت: غبار روبی مزار شهدا، برگزاری مسابقات ورزشی ویژه کارآموزان و پرسنل مرکز، دیدار با مقامات استانی و شهرستانی و انعقاد تفاهم نامه های همکاری از جمله برنامه های برگزار شده است.

 

کد خبر 1081226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha