راه اندازی مرکز صادرات محصولات دانش بنیان در مهران

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام از راه اندازی مرکز صادرات محصولات دانش بنیان در مهران خبر داد و گفت: موع شرکت‌های دانش بنیان به ۲۴ شرکت در استان افزایش یافته است و تلاش می‌شود تا پایان سال این آمار به ۳۰ شرکت افزایش یابد.

«کامران طاهرپور» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام اظهار کرد: در تلاش هستیم تا کریدور صادرات محصولات دانش بنیان به کشور عراق در مهران ایجاد شود که برای این امر پنج هکتار زمین اختصاص یافته و با کمک بخش خصوصی در حال راه اندازی آن هستیم.
 

 

طاهرپور ادامه داد: در بحث کرونا ۱۱ شرکت دانش بنیان استان با تولید ۲۴ محصول به کشور عراق صادر کردند و بخشی نیز در بازار کشور بفروش رسید، اما هنوز محصولات دیگری هستند که بفروش نرفته اند.

 

وی  با بیان اینکه ۱۷۰ هزار دلار محصولات فناورانه این پارک به کشور عراق  صادره شده است افزود: این محصولات توسط شرکت‌های دانش بنیان تولید شده اند که شمار آن‌ها ۱۰۷ محصول بود و ۶۷ محصول توانستند تولید و حتی صادر شوند.

 

طاهرپور به احداث پارک علم و فناوری استان اشاره کرد و گفت: این طرح با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی تاکنون ۱۲۷ میلیارد ریال هزینه داشته و در سطح هفت هزار و ۵۰۰ متر زیربنا در حال اجراست.

 

رئیس پارک علم و فناوری استان ایلام خاطرنشان کرد: برای تکمیل این طرح ۴۳۰ میلیارد ریال اعتبار در سال جاری در نظر گرفته شده که امیدواریم به موقع تخصیص یابد.

کد خبر 1081364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha