۴۶۳ نمونه فرآورده‌ی تولیدی در کردستان آزمون شد

ژیلا یزدانی گفت: ۴۶۳ نمونه فرآورده‌ی تولیدی در کردستان، طی چهارماهه‌ی اول سال جاری آزمون شد.

ژیلا یزدانی مدیرکل استاندارد استان کردستان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کردستان با بیان اینکه کیفیت و انطباق تولیدات با استاندارد و ایمنی و سلامت مردم اولویت کاری سازمان ملی استاندارد ایران است، گفت: با هدف حفظ سلامت مردم و حمایت از حقوق شهروندان،  463 نمونه‌ واحدهای تولیدی، شاهد، درخواستی و غیره آزمون شد.

 


وی عنوان کرد: با هدف بررسی انطباق نمونه‌ها با استانداردهای لازم، آزمایشگاه‌های اداره‌کل دو نمونه از هر فرآورده را، یکی بعنوان نمونه اصلی و دیگری بعنوان نمونه شاهد دریافت می‌کند، که نمونه شاهد را بعد از پلمب به واحد تولیدی درخواست کننده ارجاع می‌دهد.

 


مدیرکل استاندارد استان کردستان با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم استاندارد، بازرسی از واحدهای تولیدی و سطح بازار است، خاطر نشان کرد: در چهار ماهه‌ی اول امسال، 3714  مورد بازرسی از سطح بازار در قالب طرح طاها صورت گرفته است.

 


یزدانی اضافه کرد: در چهار ماهه‌ی اول سال جاری 18 پروانه‌ی کاربرد علامت استاندارد اجباری، تشویقی و انرژی صادر، 6 پروانه تمدید و 3 پروانه مجوز صدور داشته است.

 


وی بیان کرد: در بازرسی از واحد‌های تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت جدی انجام می‌شود که در نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت عدم رعایت شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

کد خبر 1081532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha