برگزاری مراسم عزاداری ماه محرم توسط کانون شهید بهشتی ملایر در فضای باز

کمالی گفت: مراسم عزاداری ماه سید و سالار شهیدان به مدت ۱۱ شب با حضور اعضای کانون ، هیات حزب الله ملایر و اقشار مختلف مردم از شب اول محرم در فضای باز برگزار می شود.

«علی کمالی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در همدان گفت:  همزمان با ماه محرم و فرا رسیدن ایام شهادت سید و سالار شهیدان حضرت ابا عبد الله حسین(ع) و یاران وفادارشان کانون شهید بهشتی ملایر نیز برنامه های عزاداری و سوگواری در این ایام را دارد.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی ملایر از برگزاری  مراسم  عزاداری  سید و سالار شهیدان به مدت 11 شب خبر داد و تصریح کرد: این مراسم با حضور اعضای کانون ، هیات حزب الله ملایر و اقشار مختلف مردم از شب اول محرم برگزار می شود.

وی افزود: این مراسم ها در فضای باز مدرسه حاج  فراهانی واقع در خیابان شهید مصطفی خمینی از شب اول محرم با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و با حضور جوانان و اعضای کانون برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین مراسم شام غربیان نیز در خیابان خیام با حضور اعضای کانون و هیات حزب الله برگزار خواهد شد.

کمالی به اقامه نماز ظهر عاشورا اشاره کرد و گفت: این مراسم نیز از سوی کانون و هیات حزب الله در خیابان خیام ملایر برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اطعام دهی به نیازمندان در ایام محرم و همچنین توزیع بسته های معیشتی در دستور کار قرار دارد گفت: در ابن زمینه نیازمند همکاری بیشتر خیرین هستیم.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی ملایر برگزاری برنامه های فرهنگی و مسابقه کتابخوانی با موضوع محرم را نیز از دیگر برنامه های در دستور کار برای ایام عاشورا و تاسوعای حسینی توسط این کانون برشمرد.

وی با بیان ابنکه در سال گذشته نیز در ایام محرم  یک هزار و 200 بسته برنج خشک در بین خانواده های نیازمند توزیع شد افزود:  امیدواریم امسال نیز با کمک خیرین شاهد این برنامه باشیم.

وی با بیان ابنک همه برنامه های عزاداری با همکاری کانون و هیات جوانان  حزب الله ملایر انجام خواهد شد  گفت: همه برنامه با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذارذی اجتماعی انجام می‌شود.

 مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید بهشتی ملایر همچنین  با اشاره به برنامه های ابن کانون در ایام دهه ولایت و عیبد غدیر گفت:  توزیع 240 پرس غذا در بین نیازمندان و مومنان با هزنه بالغ بر 5 میلیون تومان و توزیع 5 بسته غذایی  خشک هر بسته  به مبلغ 300 هزار تومان و جمعا با مبلغ یک میلیون  و 500 هزار تومان از اقدامات  انجام شده این کانون و مرکز نیکوکاری مهر ماندگار بوده است.

کمالی با بیان اینکه  توزیع شربت و شیرینی و سخنرانی، مدیحعه سرایی در بین دو نماز در شب عید غدیر از دیگر برنامه های این کانون بوده است تصریح کرد: در حال حاضر این کانون و هیات حزب الله و مرکز نیکوکاری مهر ماندگار در مسجد صفی ملایر در یک مکان  و دفتر و انجام برنامه های هیات مرکز نیکوکاری و کانون  با همکاری و مشترکا انجام می شود.

 مدیر کانون فرهنگی هنری شهید بهشتی ملایر با بیان اینکه  این کانون در سال 82 مجوز خود را دریافت کرده افزود:  فعالیتهای خوبی با همکاری هیات امنای مسجد، هیات مذهبی و...  توسط اعضای کانون در سطح شهرستان از سوی کانون انجام شده است.

وی  اجرای برنامه های فرهنگی در فضای مجازی و همچنین استفاده از توان و ظرفیت اعضای کانون برای پیشبرد برنامه های دینی و مذهبی و ثبت برنامه ها در سامانه بچه های مسجد و اطلاع رسانی فعالیت های کانون از جمله برنامه های این کانون دانست.

کد خبر 1081563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha