اهدای خون یک کار مهم و فرهنگی است

مستشاری با بیان اینکه خراسان رضوی امروز یک قطب تشخیص سرطان در کشور است که دارای بیمارستان، ۶ شتاب دهنده و تمام تجهیزات تکنولوژی بالا است، گفت:اهدای خون یک کار فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « حمید مستشاری » در نشست خبری که به مناسبت هفته اهدای خون و حمایت از بیماران سرطانی برگزار شد؛ با بیان اینکه شاید هر مشکلی را بتوان با پول حل کرد ولی در مورد خون این گونه نیست؛ افزود: با آمارهایی که ارائه شد خوشبختانه ۹۵ درصد خون ما به فرآورده های خونی تبدیل می شود و 5 درصد به صورت خون مصرف می شود.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد افزود: سازمان انتقال خون باید سیستمی ارائه دهد که مردم را برای اهدای خون جذب کند و برای مراجع این مسئله تفهیم شود که مسئله دادن خون، زکات واجب می باشد که همه باید در این کار مشارکت کنند.

 

وی بیان کرد: افرادی که بیمارستان ناظران مراجعه می کنند آمادگی اهدای خون دارند لذا باید برای این منظور تصمصمی اتخاذ شود و در مورد کمبود پرسنل در سازمان انتقال خون، اگر به همین صورت ادامه دهید نیروی انسانی شما خسته خواهند شد و نخواهند توانست کار مفید ارائه دهند.

 

مستشاری با بیان اینکه ایجاد پایگاه اهدای خون در بیمارستان ناظران می تواند در افزایش ذخیره اهدای خون موثر باشد؛ افزود: مردم ما در راه سلامت دست و دلباز هستند، افتتاح بیمارستان ناظران یک زنجیره تکمیل درمان سرطان را در ایران رقم زد.

 

وی افزود: با توجه به افزایش سرطان در کشور وزارت بهداشت در سال 97 پروتکلی را ارائه کرد که در سال 1400 باید این اقدامات انجام شود، به این صورت که در 100 شهر حداقل یک دستگاه شتاب دهنده نسب شود تا هر فرد که مبتلا شد از شهر خود مهاجرت نکند و 30 مرکز استان باید دو شتاب دهنده، سی تی اسکن ، و .. داشته باشند.

 

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت از بیماران سرطانی مشهد گفت: همچنین ۹ قطب در ایران تشخیص دادند که خراسان یک قطب است، ما امروز اولین قطب سرطان در کشور هستیم که هم بیمارستان، ۶ شتاب دهنده و تمام تجهیزات تکنولوژی بالا را دارد بدون اینکه قبلا برنامه ریزی کرده باشد.

 

وی با بیان اینکه افتخاری برای خراسان است که اولین قطب سرطان ایران را با حداقل هزینه های ممکن دارد؛ تصریح کرد: وقتی فردی به بیماری سرطان مبتلا می شود، هزینه های زیادی را باید برای درمان بپردازد که موجب می شود فرد دچار مشکلات مالی شود ، ما معتقدیم هیچ بیماری به واسطه عدم تمکن مالی نباید از درمان محروم بماند و تا امروز این کار انجام گرفته است.

 

مستشاری بیان کرد: اگر بیماری هزینه درمان خود را ندارد ما در مرکز درمانی رضا با تعرفه دولتی و بدون فرانشیز او را درمان می کنیم و شیمی درمانی و پرتو درمانی و حتی اسکان و تغذیه رایگان انجام می شود و در زمینه تهیه دارو اگر فردی توانایی پرداخت نداشته باشد با همکاری خیرین تمام پول دارو پرداخت خواهد شد و این در هیچ کجای دنیا وجود ندارد که خدمات به صورت رایگان ارائه شود.

 

وی با بیان اینکه اهدای خون یک کار فرهنگی است که نیازمند تبلیغات است و تبلیغات نیازمند آمار است؛ افزود: با فرهنگسازی مردم به سمت عمل های زیبایی نخواهند رفت.

 

در ادامه مسعود خانی رئیس بیمارستان ناظران بیان کرد: بیمارستان ناظران اولین مرکزی است که خون به بیماران سرطانی هدیه می کنیم و امیدواریم با کمک همه روز به روز خدمات بهتری به بیماران سرطانی بدهیم.

کد خبر 1081750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha