انتظار مردم از شوراها مقابله با فساد و ایجاد شفافیت است

زارع با بیان اینکه آبروی کشور و استان در گرو مبارزه قاطعانه و عمومی علیه فساد در دستگاه‌های عمومی و اجرایی است گفت: انتظار مردم از شوراها اهتمام به مقابله با فساد و ایجاد شفافیت است

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(پنج شنبه، ۱۴ مرداد) در مراسم آغاز به‌کار اعضای ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر شهرستان رشت و در ارتباط تصویری با دیگر شهرستان‌ها، شوراها  را تبلور خواسته‌های مردم‌سالارانه ملت ایران و از جلوه های مردم‌سالاری دینی در کشور دانست که با تلاش وافر و پشتکار جدی خود می‌توانند در آبادانی و توسعه شهر، روستا و نیز بالندگی کشور نقش آفرینی مؤثری داشته باشند.

 

استاندار گیلان با قدردانی از حضور آگاهانه گیلانیان در اننخابات با وجود تبلیغات و هجمه‌های دشمنان و تلاش دست اندرکاران برگزاری مطلوب انتخابات افزود: حفظ همدلی و وحدت در شوراهای اسلامی شهر و روستا برای خدمت به شهروندان و توسعه محلی می‌تواند اولین پاسخ به امید، اعتماد و رأی مردم باشد.

 

وی در ادامه همراهی خوب رییس کل دادگستری استان و همکاران مجموعه قضایی در برگزاری فرآیند انتخابات در گیلان و صیانت از آرای مردم را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد: در جایگاه‌های مهمی مانند شورای شهر باید با توکل به خداوند، رعایت تقوا، پاکدستی، روحیه انقلابی، تفاهم، انگیزه، پشتکار و خلوص نیت، تنها به دنبال خدمت در راستای منافع مردم بود.

 

زارع با بیان اینکه شهرداری‌ها موسسه‌های عمومی غیردولتی خودگران هستند که تأمین منابع مالی پایدار و حفظ روحیه انسجام و مشارکت اجتماعی دو رکن اصلی در مدیریت شهرهاست تاکید کرد: شوراها و شهرداری‌ها باید با حمایت و پشتیبانی دولت و استفاده از تجربیات گذشتگان و اقشار مختلف به سمت ارتقاء فرهنگ شهروندی حرکت کنند.

 

استاندار گیلان آگاهی و رعایت کامل قوانین و مقررات و نیز اهتمام جدی به ادای وظیفه در حدمت به مردم و توسعه استان و شهرشان را که نویدبخش تحولی بزرگ است، مورد اشاره قرار داد و گفت: مسئولان باید در زمان ایفای مسئولیت خود به دور از حاشیه، دست در دست هم دهند تا منشأ خدمت برای مردم باشند.

 

وی خواستار توسعه شهرها بر اساس طرح تفصیلی شد و افزود: توجه به مبلمان شهری، احیاء بافت‌های فرسوده و اهمیت آن در بهبود سیمای شهر و آرامش شهروندان یک ضرورت است که باید به صورت محله‌ای انجام شود.

 

زارع حفظ محیط زیست، توسعه فضای سبز، انطباق معماری و شهرسازی بر اصول علمی و الگوهای بومی، توجه به امور فرهنگی در مسیر ارتقاء نشاط و همبستگی اجتماعی، تقویت سرمایه ارزشمند اعتماد عمومی، بهسازی حیات جمعی و فرهنگی جامعه، همکاری منسجم با دستگاه‌ها و نهادها، توسعه حمل و نقل عمومی و پرهیز از اختلافات را از توصیه‌های مؤکد خود به شوراهای اسلامی عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه اقدامات خوبی در توسعه دولت الکترونیک شکل گرفته که برای ارتقاء این بخش در شهرداری‌ها به ویژه مرکز استان نیز گام‌های موثری برداشته شده است اذعان کرد: آبروی کشور و استان در گرو مبارزه قاطعانه و عمومی علیه فساد در دستگاه‌های عمومی و اجرایی است.

 

زارع خواستار تسریع در تعیین هیئت رئیسه، تشکیل کمیسیون‌ها و تصمیم به‌موقع برای تعیین و تکلیف انتخاب شهردار یا سرپرست شهرداری شد و بر ضرورت توجه به امر آموزش نیروهای انسانی شهرداری‌ها و همچنین اشراف شوراهای اسلامی شهر و روستا به قوانین تأکید کرد.

 

وی با تاکید بر لزوم حفط معماری بومی در شهرها به‌منظور احیای هویت و فرهنگ استان افزود: امروزه در شهرها و البته برخی مناطق روستایی، شاهد ساخت بناهایی هستیم که فاقد هویت بومی و محلی هستند و در معماری آنها اثر چندانی از تمدن اسلامی و ایرانی به چشم نمی‌خورد که هدایت بخشی شوراها می‌تواند بسترساز تحول برای حفظ هویت و اصالت شهرها و روستاها باشد.

 

استاندار گیلان بر ضرورت چابکی شهرداری ها و نیز تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و ارائه خدمات به شهروندان از محل منابع ارزش افزوده تأکید و اضافه کرد: هنر این است که مجموعه دستگاه‌های مسئول با اتکا به منابع غیردولتی نسبت به رفع نیازهای شهر اقدام کنند.

 

 

کد خبر 1082261

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha